MIele G679 VI-2 blijft afpompen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Arno
Geplaatst op:
20-11-2012 22:35
Arno
Geplaatst op:
20-11-2012 22:35
Machine bleef afpompen. Bij openen deur bleek vaat schoon en alle lampjes knipperde. Onder in machine stond plas water. Deze weggehaald (al meer gedaan) en resetcode gegdaan (2+3 en startknop, alles gelijk loslaten, 2x topsolo, uitzetten, deur sluiten en weer aan) Machine blijft afpompen en komt niet op gang. Lijkt niet om te willen schakelen naar water nemen. Meerdere malen reset gedaan. Eenmaal bleef lampje van programma knipperen.
Weet iemand raad met dit probleem
Weet iemand raad met dit probleem
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-11-2012 17:23
Gewijzigd op:
23-11-2012 17:24
HarryO
Geplaatst op:
23-11-2012 17:23
Gewijzigd op:
23-11-2012 17:24
Als hij af blijft pompen is er een lekkage geconstateerd. Controleer of er water tussen de kuip en bodem van de machien staat.
Verwijder hiervoor de plint. Maak dan de bodem droog en controleer waar de lekkage weg komt.
Mogelijk heb je water gelekt bij het leegmaken van de machine. Het eerst niet afpompen komt mogelijk omdat de pomp verstopt/vast zit.
Verwijder hiervoor de plint. Maak dan de bodem droog en controleer waar de lekkage weg komt.
Mogelijk heb je water gelekt bij het leegmaken van de machine. Het eerst niet afpompen komt mogelijk omdat de pomp verstopt/vast zit.
Geplaatst door:
Arno
Geplaatst op:
23-11-2012 18:50
Arno
Geplaatst op:
23-11-2012 18:50
Dank Harry voor je reactie. Inmiddels weer een stap verder. ER stond water op bodem, maar na verwijderen van dat water bleef de pomp lopen.
Vervolegsn water in de machine gegooid met pan en weer reset en gestart. NU slaat pomp na even werken af. Maar hij neemt dus geen water. Je hoort wel een tik. Heb verschillende malen op het electrisch waterslot geslagen, geen resultaat.
Heb de aansluiting van het waterslot losgemaakt (2 draden)en meet ongeveer 2 ohm op waterslot.
DE aansturing van dat waterslot heb ik ook gemeten. IK meet daar ongeveer een AC-waarde van 15 volt. MOet dit niet gewoon 220 zijn ?
Vervolegsn water in de machine gegooid met pan en weer reset en gestart. NU slaat pomp na even werken af. Maar hij neemt dus geen water. Je hoort wel een tik. Heb verschillende malen op het electrisch waterslot geslagen, geen resultaat.
Heb de aansluiting van het waterslot losgemaakt (2 draden)en meet ongeveer 2 ohm op waterslot.
DE aansturing van dat waterslot heb ik ook gemeten. IK meet daar ongeveer een AC-waarde van 15 volt. MOet dit niet gewoon 220 zijn ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-11-2012 22:50
Gewijzigd op:
23-11-2012 23:01
HarryO
Geplaatst op:
23-11-2012 22:50
Gewijzigd op:
23-11-2012 23:01
Op het moment van water innemen moet er 230V op komen te staan. Klopt.
Alleen, de spoel word via een triac aangestuurd. Je moet dus meten met de spoel aangesloten anders is er geen belasting en gaat mogelijk de triac niet open.
2 Ohm voor de spoel is veel te weinig, dat is voor de elektronica een kortsluiting.
Het kan ook een 110V systeem zijn waarbij de Aquastop en interne inlaatventiel in serie staan. Ik heb geen documentatie van deze machine. Mogelijk zit er een schema in de machine, je kunt dan iets meer beredeneren.
Alleen, de spoel word via een triac aangestuurd. Je moet dus meten met de spoel aangesloten anders is er geen belasting en gaat mogelijk de triac niet open.
2 Ohm voor de spoel is veel te weinig, dat is voor de elektronica een kortsluiting.
Het kan ook een 110V systeem zijn waarbij de Aquastop en interne inlaatventiel in serie staan. Ik heb geen documentatie van deze machine. Mogelijk zit er een schema in de machine, je kunt dan iets meer beredeneren.
Geplaatst door:
Arno
Geplaatst op:
25-11-2012 12:35
Arno
Geplaatst op:
Hey Harry,
Bedankt voor je adviesen. IK heb hem weer aan de gang en denk ook te weten waar het mis ging. Maar geef jou mening er maar over, wordt ik toch wijzer van.
Na wat rommelen met de bedrading aan onderkant van deur waar hij de machine ingaat ging hij weer water nemen. Toen bleek dat ook de bodem weer snel vol water liep, vanuit dat kleine overloop-tuitje. Volgens mij vangt die water op die eventueel onder de deur doorloopt. Ik ondekte nogal veel vuil aan de onderste deurrubber en ook de bekleding van de deur was erg nat. Daar loopt dat ook die bundel draden door. Nadat ik de bodem weer droog heb gemaakt heb ik de machine weer laten draaien. INmiddels is het tuitje droog en blijft bodem droog.Machine heeft al meerdere beurten goed gedraaid. Het lijkt erop dat dus door dat lekken onder de deur door de bedrading een soort sluiting heeft veroorzaakt, die nu het droog is verdwenen is.
Kan dit volgens jou ???
Dus een nwe onderste deurrubber er in zetten als ie alsnog gaat lekken?? Weet alleen niet goed waar je moet beginnen met dat vervangen van die rubber.
Bedankt voor je adviesen. IK heb hem weer aan de gang en denk ook te weten waar het mis ging. Maar geef jou mening er maar over, wordt ik toch wijzer van.
Na wat rommelen met de bedrading aan onderkant van deur waar hij de machine ingaat ging hij weer water nemen. Toen bleek dat ook de bodem weer snel vol water liep, vanuit dat kleine overloop-tuitje. Volgens mij vangt die water op die eventueel onder de deur doorloopt. Ik ondekte nogal veel vuil aan de onderste deurrubber en ook de bekleding van de deur was erg nat. Daar loopt dat ook die bundel draden door. Nadat ik de bodem weer droog heb gemaakt heb ik de machine weer laten draaien. INmiddels is het tuitje droog en blijft bodem droog.Machine heeft al meerdere beurten goed gedraaid. Het lijkt erop dat dus door dat lekken onder de deur door de bedrading een soort sluiting heeft veroorzaakt, die nu het droog is verdwenen is.
Kan dit volgens jou ???
Dus een nwe onderste deurrubber er in zetten als ie alsnog gaat lekken?? Weet alleen niet goed waar je moet beginnen met dat vervangen van die rubber.
Geplaatst door:
Arno
Geplaatst op:
Arno
Geplaatst op:
Hey Harry,
Kan dit volgens jou ???
Kan dit volgens jou ???
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-11-2012 12:52
HarryO
Geplaatst op:
25-11-2012 12:52
Ik denk dat je de oorzaak hebt gevonden.
Deurrubber en Dorpelrubber
Ga met je muis over het plaatje om in te zomen.
Deurrubber en Dorpelrubber
Ga met je muis over het plaatje om in te zomen.
Geplaatst door:
Arno
Geplaatst op:
25-11-2012 19:11
Arno
Geplaatst op:
25-11-2012 19:11
Bedankt Harry.
Weer wat wijzer geworden. Die rubbers vervangen moet te doen zijn. Zoals het lijkt moet de binnenplaat uit de deur. Klopt dat ?
Weer wat wijzer geworden. Die rubbers vervangen moet te doen zijn. Zoals het lijkt moet de binnenplaat uit de deur. Klopt dat ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2012 10:40
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2012 10:40
Ik denk dat je de deur inderdaad los moet halen.
Geplaatst door:
ad
Geplaatst op:
18-12-2012 22:02
ad
Geplaatst op:
18-12-2012 22:02
Ik heb ook het zelfde probleem ondervonden
onderbak komt water in te staan, waardoor op het laagste punt een microswitch de pomp in schakelt om water af te pompen
na heel lang zoeken bleek de lekkage van bovenaf te komen, de bovenste sproeikop in de machine zit daar aan een pvc pijp geschroefd.
De verbinding breekt midden op de schroef draad waardoor het water via de boven zijde de naar beneden loopt,
Ik heb de standpijp en de bovenste sproeierarm vervangen, hierdoor is het probleem verholpen.
Schijnbaar is dit een kwaaltje wat bij een miele machine veelvuldig voorkomt.
Hopenlijk is dit ook een nuttige tip voor in de toekomst
onderbak komt water in te staan, waardoor op het laagste punt een microswitch de pomp in schakelt om water af te pompen
na heel lang zoeken bleek de lekkage van bovenaf te komen, de bovenste sproeikop in de machine zit daar aan een pvc pijp geschroefd.
De verbinding breekt midden op de schroef draad waardoor het water via de boven zijde de naar beneden loopt,
Ik heb de standpijp en de bovenste sproeierarm vervangen, hierdoor is het probleem verholpen.
Schijnbaar is dit een kwaaltje wat bij een miele machine veelvuldig voorkomt.
Hopenlijk is dit ook een nuttige tip voor in de toekomst
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)