AEG Favorit 54200 water bij vlotter |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Eric
Geplaatst op:
14-11-2012 23:38
Eric
Geplaatst op:
14-11-2012 23:38
Mijn AEG Favorit 54200 is 3 jaar oud zonder kuren. Van de week slaat hij af en blijft pompem. Dit is lekkage stand.
Na onderzoek blijkt er bij de vlotter een pijpje te zitten, speciaal voor uitstorten van water tegen de vlotter als er iets mis is. Dit gebeurt op het moment dat de zout unit begint te draaien/pompen, welke tevens een gekke oranje kleur heeft.
Foto 1 is het pijpje, Foto 2 de zout unit.
Wie kan mij vertellen wat het probleem kan zijn? wellicht dat de zoutunit verstopt zit en overstroomt naar het speciale pijpje?
Alvast bedankt.
Na onderzoek blijkt er bij de vlotter een pijpje te zitten, speciaal voor uitstorten van water tegen de vlotter als er iets mis is. Dit gebeurt op het moment dat de zout unit begint te draaien/pompen, welke tevens een gekke oranje kleur heeft.
Foto 1 is het pijpje, Foto 2 de zout unit.
Wie kan mij vertellen wat het probleem kan zijn? wellicht dat de zoutunit verstopt zit en overstroomt naar het speciale pijpje?
Alvast bedankt.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-11-2012 10:12
HarryO
Geplaatst op:
18-11-2012 10:12
De oranje kleur klopt, dit is het regeneratie middel.
De logica van de lekkage zie ik zo niet, mogelijk komt het water nivo te hoog te staan.
Controleer de nivo regelaar (bruine ronde schijf, dacht links boven) op werking.
Geef de machine ook eens een reinigings beurt met machine reiniger, deze lost een evt vetophoping en kleine verstopping op.
De logica van de lekkage zie ik zo niet, mogelijk komt het water nivo te hoog te staan.
Controleer de nivo regelaar (bruine ronde schijf, dacht links boven) op werking.
Geef de machine ook eens een reinigings beurt met machine reiniger, deze lost een evt vetophoping en kleine verstopping op.
Geplaatst door:
Eric
Geplaatst op:
19-11-2012 11:56
Eric
Geplaatst op:
19-11-2012 11:56
Bedankt voor je reactie!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)