Storing F3 Whirpool vaatwasser |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-05-2013 20:27
HarryO
Geplaatst op:
16-05-2013 20:27
F3 staat voor:
- Niet (snel genoeg) warm
- Probleem met thermostaat
Niet (snel genoeg) warm kan ontstaan door defect element of de beveiliging hierop.
Of door eeen defect verwarmings relais of door een draadbreuk in het scharnierende gedeelte van de deur.
Voor meer informatie zie de topics hierboven.
- Niet (snel genoeg) warm
- Probleem met thermostaat
Niet (snel genoeg) warm kan ontstaan door defect element of de beveiliging hierop.
Of door eeen defect verwarmings relais of door een draadbreuk in het scharnierende gedeelte van de deur.
Voor meer informatie zie de topics hierboven.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
samson diana
Geplaatst op:
16-08-2014 06:52
samson diana
Geplaatst op:
16-08-2014 06:52
F3 fout ook bij mij nr van vaatwasser weet ik niet is 6 jaar
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-08-2014 11:08
HarryO
Geplaatst op:
20-08-2014 11:08
Dus boven genoemde zaken controleren.
Voor meer info het volledige type nummer en service nummer vermelden.
Voor meer info het volledige type nummer en service nummer vermelden.
Geplaatst door:
Marc
Geplaatst op:
21-09-2014 17:00
Marc
Geplaatst op:
21-09-2014 17:00
Hallo,
Ik heb dezelfde vaatwasser echter krijg ik niet de foutcode f3. de vaatwasser wordt wel warm maar volgens mij gewoon niet heet genoeg.
wat kan ik dan doen ?
warmte voeler controleren ?? maar waar zit die ??
Ik heb dezelfde vaatwasser echter krijg ik niet de foutcode f3. de vaatwasser wordt wel warm maar volgens mij gewoon niet heet genoeg.
wat kan ik dan doen ?
warmte voeler controleren ?? maar waar zit die ??
Geplaatst door:
wendy
Geplaatst op:
02-12-2014 09:27
wendy
Geplaatst op:
02-12-2014 09:27
Hallo,
Vaatwasser A DG9527, ik heb 1 keer de foutmelding F3 gehad en ik heb hem daarna gereinigd met speciaal spul daarvoor. Ik heb het idee dat er niet genoeg water gesproeid word. Ik hoor hem wel draaien, maar niks word meer goed schoon? Nog iemand een idee hoe ik dit kan oplossen en waar ik moet kijken? Ben een leek dus graag uitgebreide uitleg
Vaatwasser A DG9527, ik heb 1 keer de foutmelding F3 gehad en ik heb hem daarna gereinigd met speciaal spul daarvoor. Ik heb het idee dat er niet genoeg water gesproeid word. Ik hoor hem wel draaien, maar niks word meer goed schoon? Nog iemand een idee hoe ik dit kan oplossen en waar ik moet kijken? Ben een leek dus graag uitgebreide uitleg
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-12-2014 21:24
HarryO
Geplaatst op:
05-12-2014 21:24
Nogmaals een schoonmaak beurt geven maar dan op de SODA methode.
Maak eerst de nivo regelaar schoon met je vingers.
Laat hiervoor de machine geheel leeg lopen door de afvoer slang in een afwasteiltje te leggen.
Hang de slang weer terug in de afvoer.
Onder de zeef in de waterpan zitten rechts 2 gaten.
Hat gaat om de achterste van de 2.
Ga met je vingers door dit gat en voel of er ergens prut zit.
Plaats de zeef terug.
Los een kopje SODA op in kokend water en giet dit samen met een emmer heet water in de machine. Vul met heet water aan totdat het water ongeveer 1 cm boven de zeef staat.
Zet de machine even aan. Als hij begint te pompen de machine weer uitzetten. Laat hem zo een uurtje inweken en zet hem dan weer aan op het programma met de hoogste temperatuur.
Laat hen zijn beurt afwerken en kijk of het probleem dan opgelost is.
Maak eerst de nivo regelaar schoon met je vingers.
Laat hiervoor de machine geheel leeg lopen door de afvoer slang in een afwasteiltje te leggen.
Hang de slang weer terug in de afvoer.
Onder de zeef in de waterpan zitten rechts 2 gaten.
Hat gaat om de achterste van de 2.
Ga met je vingers door dit gat en voel of er ergens prut zit.
Plaats de zeef terug.
Los een kopje SODA op in kokend water en giet dit samen met een emmer heet water in de machine. Vul met heet water aan totdat het water ongeveer 1 cm boven de zeef staat.
Zet de machine even aan. Als hij begint te pompen de machine weer uitzetten. Laat hem zo een uurtje inweken en zet hem dan weer aan op het programma met de hoogste temperatuur.
Laat hen zijn beurt afwerken en kijk of het probleem dan opgelost is.
Geplaatst door:
Sven
Geplaatst op:
06-12-2014 20:38
Sven
Geplaatst op:
06-12-2014 20:38
Beste....
Ik heb een vaatwasser Whirlpool type ADG SPace met nummer 8511 456 01100, de laatste tijd heb ik problemen dat hij begint te piepen(waar hij dan is in het programma weet ik niet) maar de startknop geeft 3x kort een knipperen ledje,en daarna even niets en dan weer 3x kort knippertje led. Soms is de vaat schoon en som ook niet en het lijkt erop dat het programma vast loopt, hij maakt met het starten van een programma rare geluiden en als ik dan de deur even open en weer sluit dan gaat hij verder.
Wellicht kan iemand mij verder helpen waar ik moet zoeken want ik lees veel tips e.d. maar waar moet ik beginnen..?
Ik heb een vaatwasser Whirlpool type ADG SPace met nummer 8511 456 01100, de laatste tijd heb ik problemen dat hij begint te piepen(waar hij dan is in het programma weet ik niet) maar de startknop geeft 3x kort een knipperen ledje,en daarna even niets en dan weer 3x kort knippertje led. Soms is de vaat schoon en som ook niet en het lijkt erop dat het programma vast loopt, hij maakt met het starten van een programma rare geluiden en als ik dan de deur even open en weer sluit dan gaat hij verder.
Wellicht kan iemand mij verder helpen waar ik moet zoeken want ik lees veel tips e.d. maar waar moet ik beginnen..?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 09:20
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 09:20
Begin met de hierboven beschreven SODA methode.
Geplaatst door:
Franc
Geplaatst op:
03-11-2015 11:55
Franc
Geplaatst op:
03-11-2015 11:55
Beste,
Ik heb een F3 storing ontvangen. Als ik het programma start dan gaan de sproeiers niet draaien, water wordt wel aangevoerd en blijft onderin de vaatwasser staan. Het programma wordt vervolgens wel gewoon afgedraaid.
Model ADG 9527
Service; 8542 952 01719
SER: 33 0611 008817
Wie o wie heeft een oplossing? dank alvast!
gr, Franc
Ik heb een F3 storing ontvangen. Als ik het programma start dan gaan de sproeiers niet draaien, water wordt wel aangevoerd en blijft onderin de vaatwasser staan. Het programma wordt vervolgens wel gewoon afgedraaid.
Model ADG 9527
Service; 8542 952 01719
SER: 33 0611 008817
Wie o wie heeft een oplossing? dank alvast!
gr, Franc
Geplaatst door:
marco vink
Geplaatst op:
28-03-2016 10:42
marco vink
Geplaatst op:
28-03-2016 10:42
Ik heb ook een f3 melding op een adg9427. Pomp draaid . Temp bij element loopt niet op .na 20 min komt de melding. Gemeten op het element 25 ohm. Wie heeft er nog ideen ?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)