kortsluiting AEG Favorit F85060VI |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
hansl
Geplaatst op:
26-10-2012 16:12
hansl
Geplaatst op:
26-10-2012 16:12
Mijn vaatwasser AEG Favorit F85060VI maakte middenin het programma (na 72 minuten) kortsluiting. Er stond nog water op de bodem.
Hij bleef kortsluiting maken zodra de stekker in het stopcontact ging: zelfs als de machine verder uit stond.
Na ongeveer een kwartier kon de stekker wel zonder opnieuw kortsluiting te maken in het stopcontact.
De deur kan ik dan open en dicht doen.
Pas als ik op de startknop duw komt er kortsluiting. Het programma is nog steeds actief. Ik kan niet resetten want voordat ik dat kan doen moet ik hem aanzetten en komt er al kortsluiting.
Verder heb ik gezien dat er geen water onder de machine staat en dat de afvoer niet is verstopt.
Heeft deze machine een "favoriet" gebrek en hoe kan ik stapsgwijs het defect opsporen?
Hij bleef kortsluiting maken zodra de stekker in het stopcontact ging: zelfs als de machine verder uit stond.
Na ongeveer een kwartier kon de stekker wel zonder opnieuw kortsluiting te maken in het stopcontact.
De deur kan ik dan open en dicht doen.
Pas als ik op de startknop duw komt er kortsluiting. Het programma is nog steeds actief. Ik kan niet resetten want voordat ik dat kan doen moet ik hem aanzetten en komt er al kortsluiting.
Verder heb ik gezien dat er geen water onder de machine staat en dat de afvoer niet is verstopt.
Heeft deze machine een "favoriet" gebrek en hoe kan ik stapsgwijs het defect opsporen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-10-2012 13:16
HarryO
Geplaatst op:
28-10-2012 13:16
Is het een kortsluiting of aard sluiting?
Meet eerst het verwarmings element eens door, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn.
Meet eerst het verwarmings element eens door, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn.
Geplaatst door:
hl
Geplaatst op:
28-10-2012 17:37
hl
Geplaatst op:
28-10-2012 17:37
Het was een rubbermanchet tussen element en stijgstang. Dit gebrek werd blijkbaar al tientallen malen gemeld (op kluside.nl) en het blijkt bijna altijd om hetzelfde onderdeel te gaan dat dan kapot is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)