reset werkt niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
01-10-2012 19:17
Gewijzigd op:
01-10-2012 19:30
john
Geplaatst op:
01-10-2012 19:17
Gewijzigd op:
01-10-2012 19:30
hallo,
bij mijn siemens vaatwasser werkt de reset niet. Pas bij het compleet spanningsloos maken van de vaatwasser kan deze weer een programma afwerken.
Siemens SN66M051EU
bij mijn siemens vaatwasser werkt de reset niet. Pas bij het compleet spanningsloos maken van de vaatwasser kan deze weer een programma afwerken.
Siemens SN66M051EU
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-10-2012 08:08
HarryO
Geplaatst op:
04-10-2012 08:08
De reset met de start knop (langer dan 3 sec. ingedrukt houden) is een programma reset en niet een machine reset.
Wat gebeurt er als je de programma reset uit voert? Waarom moet je resetten?
Wat gebeurt er als je de programma reset uit voert? Waarom moet je resetten?
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
06-10-2012 16:02
john
Geplaatst op:
06-10-2012 16:02
hoi Harry,
dacht dat het opgelost was met compleet spanningsloos maken, maar dat was dus niet de oplossing. Er verschijnt E24 in het display. Voor wat ik allemaal kan vinden op het net heeft dit te maken met de afvoer. Ik heb alles wat ook maar iets te maken heeft met wayer eraf gehaald en gecontroleerd. Alle mopgelijke oplossingen al gedaan maar blijf met de melding zitten. Heel soms doet ie het een keer
dacht dat het opgelost was met compleet spanningsloos maken, maar dat was dus niet de oplossing. Er verschijnt E24 in het display. Voor wat ik allemaal kan vinden op het net heeft dit te maken met de afvoer. Ik heb alles wat ook maar iets te maken heeft met wayer eraf gehaald en gecontroleerd. Alle mopgelijke oplossingen al gedaan maar blijf met de melding zitten. Heel soms doet ie het een keer
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-10-2012 17:46
HarryO
Geplaatst op:
06-10-2012 17:46
Als je er een paar liter water ingooit en hem dan aanzet, gaat hij dan wel afpompen?
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
07-10-2012 14:17
john
Geplaatst op:
07-10-2012 14:17
Als ik er water in doe (ongeveer 3 liter) wordt dit eerst weg gepomp door de machine. Vervolgens start de procedure weer als vanouds en stopt met de melding E24 met een teke van een kraantje. Ik heb iets gelezen op ee nduits forum dat de recirculatiepomp eventueel te langzaam draait. Maar deze loopt wel.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-10-2012 12:13
HarryO
Geplaatst op:
08-10-2012 12:13
Verwijder zijpanelen.
Je kunt nu bij de beide pompen.
Controleer of je ze soepel met de vingers rond kunt draaien.
Indien te zwaar dan komt de machine met een E24 melding.
Maak de pompen en tussenliggende slangen schoon en probeer opnieuw.
Wat je als eerste nog kunt doen is een machine reiniger gebruiken of de SODA methode uitvoeren.
Laat de machine leeglopen door de slang zo laag mogelijk te leggen.
Plaats de slang weer omhoog en giet een paar liter heet water in de machine. In dit water los je een kopje SODA op. Zet de machine even aan en stop hem dan weer, de slangen en pompen staan dan vol.
Laat hem een uurtje zo staan en laat hem afpompen.
Laat hem daarna een wasbeurt draaien op de hoogste temperatuur zonder vaat en zeep.
Mogelijk is het dan ook opgelost.
Je kunt nu bij de beide pompen.
Controleer of je ze soepel met de vingers rond kunt draaien.
Indien te zwaar dan komt de machine met een E24 melding.
Maak de pompen en tussenliggende slangen schoon en probeer opnieuw.
Wat je als eerste nog kunt doen is een machine reiniger gebruiken of de SODA methode uitvoeren.
Laat de machine leeglopen door de slang zo laag mogelijk te leggen.
Plaats de slang weer omhoog en giet een paar liter heet water in de machine. In dit water los je een kopje SODA op. Zet de machine even aan en stop hem dan weer, de slangen en pompen staan dan vol.
Laat hem een uurtje zo staan en laat hem afpompen.
Laat hem daarna een wasbeurt draaien op de hoogste temperatuur zonder vaat en zeep.
Mogelijk is het dan ook opgelost.
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
09-10-2012 19:49
john
Geplaatst op:
09-10-2012 19:49
Harry,
ik heb de zijpanelen eraf gehaald en alles wat ook mar enigzins losgenomen kon worden is losgenomen. Daarna heb ik er 3 a 4 liter heet water ingedaan met de nodige soda. Gezegd wat je hebt gedaan. Hierna bleef het probleem hetzelfde. Toen ik na een aantal keren proberen de connector van de klep die het water in de machine laat lopen losnam en een tijdje later er weer opdeed, werkte de machine 1 keer op 70 graden. Toen deze klaar was trad hetzelfde euvel weer op. Volgens mijn gevoel zijn de afvoer en de pompen okee. Heb echt geen flauw idee wat er mis is. Nog ideeen?
ik heb de zijpanelen eraf gehaald en alles wat ook mar enigzins losgenomen kon worden is losgenomen. Daarna heb ik er 3 a 4 liter heet water ingedaan met de nodige soda. Gezegd wat je hebt gedaan. Hierna bleef het probleem hetzelfde. Toen ik na een aantal keren proberen de connector van de klep die het water in de machine laat lopen losnam en een tijdje later er weer opdeed, werkte de machine 1 keer op 70 graden. Toen deze klaar was trad hetzelfde euvel weer op. Volgens mijn gevoel zijn de afvoer en de pompen okee. Heb echt geen flauw idee wat er mis is. Nog ideeen?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-10-2012 08:03
HarryO
Geplaatst op:
11-10-2012 08:03
Geen ideeen meer.
Ik denk dat je toch een monteur moet laten komen.
Ik denk dat je toch een monteur moet laten komen.
Geplaatst door:
Harrie Postelmans
Geplaatst op:
14-11-2012 14:51
Gewijzigd op:
14-11-2012 14:52
Harrie Postelmans
Geplaatst op:
14-11-2012 14:51
Gewijzigd op:
14-11-2012 14:52
Heb een vaatwasser candy cdi1012-5.
is zes jaar oud maar bijna nooit gebruikt.
Ik wil hem nu gaan gebruiken maar het water
word niet warm,heeft iemand enig idee waar
dat aan kan liggen.
bij voorbaat dank.
harrie
is zes jaar oud maar bijna nooit gebruikt.
Ik wil hem nu gaan gebruiken maar het water
word niet warm,heeft iemand enig idee waar
dat aan kan liggen.
bij voorbaat dank.
harrie
Geplaatst door:
Ronald
Geplaatst op:
17-12-2016 15:23
Ronald
Geplaatst op:
17-12-2016 15:23
Hallo, wij hebben een Bossche vaatwasser. Wat het geval is, de vaatwasser slaat na 5 minuten uit. Geen display niks alleen als ik hem nu aanzet hoor ik wel een lichte brom. Wat zou het kunnen zijn?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)