storing knipper 4x bauknecht gsfs 6640 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
MarcoV
Geplaatst op:
30-09-2012 17:14
MarcoV
Geplaatst op:
30-09-2012 17:14
Hallo ik heb hier een bauknecht gsfs 6640
uit 2009
die was er mee opgehouden.
De afwasmachine pompte het water af en vervolgens er gelijk weer uit en tussentijds hoorde je een pomp zacht brommen.
Bleek de circulatiepomp overleden (lag finaal uit de lagerbussen en en speling op de as)
nieuwe koste 70/80 euro en dan heb je dezelfde waardelose pomp...
via marktplaats een andere volgens het verhaal goedwerkende afwasmachine opgehaald.
Toevallig ook een bauknecht type gsfs 6449 uit 2005 voordat ik em aansluite eerst even de onderplaat eraf geschroeft om te kijken of de circulatiepomp het zelfde was als de andere of ik elk geval paste.
Dit was niet dezelfde pomp maar 1 van beter ogende kwaliteit en leek ook passend.
onderplaat er weer onder en draaien met dat ding..
joepie!!!!!!! ook storing voerde het water niet af de afvoerpomp hoorde je continu aan en uit gaan en dan storing afvoerpomp (1secaan 1secuit)afvoer pomp omgezet zelfde probleem
gecontroleerd of de afvoerslang niet verstopt zat dit was niet het geval.
Toen de circulatiepomp maar omgebouwd naar de eigen (de gsfs 6440 2009)
er van uitgaande dat het probleem dan klaar was.
Niet dus weer 4x knipper (gegoogled storing afvoerpomp grrrr)
maar de machine pompt het water wel af en dan slaat ie in storing
De machine zet je aan afvoer pomp gaat aan (ookal is de machine leeg) en dan storing.
als je em reset zelfde verhaal.
Als je total reset doet (om het zo maar te noemen) machine uit en dan aanzetten met de linker knop ingedrukt doet de machine het wel even.
pompt even af dan water er in (programma 70C) dan draait ie en wordt ie warm en slaat ie naar 30/45min weer in dezelfde storing.
Heb de machine nog goed omgespoeld met soda en ook nog een sensor die onder in het afvoerbakkie zit omgewisseld. Dat veelal omschreven zwarte zeefje die verstopt zou kunnen zitten heeft deze machine niet de andere oudere wel.
HELP iemand nog goede ideeen die een oplossing zou kunnen bieden HELP???????????
uit 2009
die was er mee opgehouden.
De afwasmachine pompte het water af en vervolgens er gelijk weer uit en tussentijds hoorde je een pomp zacht brommen.
Bleek de circulatiepomp overleden (lag finaal uit de lagerbussen en en speling op de as)
nieuwe koste 70/80 euro en dan heb je dezelfde waardelose pomp...
via marktplaats een andere volgens het verhaal goedwerkende afwasmachine opgehaald.
Toevallig ook een bauknecht type gsfs 6449 uit 2005 voordat ik em aansluite eerst even de onderplaat eraf geschroeft om te kijken of de circulatiepomp het zelfde was als de andere of ik elk geval paste.
Dit was niet dezelfde pomp maar 1 van beter ogende kwaliteit en leek ook passend.
onderplaat er weer onder en draaien met dat ding..
joepie!!!!!!! ook storing voerde het water niet af de afvoerpomp hoorde je continu aan en uit gaan en dan storing afvoerpomp (1secaan 1secuit)afvoer pomp omgezet zelfde probleem
gecontroleerd of de afvoerslang niet verstopt zat dit was niet het geval.
Toen de circulatiepomp maar omgebouwd naar de eigen (de gsfs 6440 2009)
er van uitgaande dat het probleem dan klaar was.
Niet dus weer 4x knipper (gegoogled storing afvoerpomp grrrr)
maar de machine pompt het water wel af en dan slaat ie in storing
De machine zet je aan afvoer pomp gaat aan (ookal is de machine leeg) en dan storing.
als je em reset zelfde verhaal.
Als je total reset doet (om het zo maar te noemen) machine uit en dan aanzetten met de linker knop ingedrukt doet de machine het wel even.
pompt even af dan water er in (programma 70C) dan draait ie en wordt ie warm en slaat ie naar 30/45min weer in dezelfde storing.
Heb de machine nog goed omgespoeld met soda en ook nog een sensor die onder in het afvoerbakkie zit omgewisseld. Dat veelal omschreven zwarte zeefje die verstopt zou kunnen zitten heeft deze machine niet de andere oudere wel.
HELP iemand nog goede ideeen die een oplossing zou kunnen bieden HELP???????????
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
MarcoV
Geplaatst op:
30-09-2012 17:22
Gewijzigd op:
30-09-2012 17:23
MarcoV
Geplaatst op:
30-09-2012 17:22
Gewijzigd op:
30-09-2012 17:23
O ja nog vergeten ... Het word nogal een dure machine.. want bij het demonteren van de circulatiepomp mijn knokkel open gehaald dikke snee er in (zag de pezen en alles liggen) 1 week nadat de wond weer geheeld was en ik wat kracht zette mijn strekpees geknapt gevolg 10okt operatie dan 6 weken gips dus kan zoiezo dit jaar niet meer aan het werk
ik koop zoiezo geen bauknecht weer maar dit ding zal weer draaien het is nu een principe kwestie
volgende machine zoiezo bosch siemens aeg of miele...
ik koop zoiezo geen bauknecht weer maar dit ding zal weer draaien het is nu een principe kwestie
volgende machine zoiezo bosch siemens aeg of miele...
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)