water inname stopt niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
peter
Geplaatst op:
26-09-2012 22:31
peter
Geplaatst op:
26-09-2012 22:31
Siemens SE25E262
Na al diverse storingen opnieuw een probleem. Bij start van de machine geeft hij wel de juiste tijd aan, begint water in te nemen, dan gaat het waarschuwingslampje (kraantje) branden. De toevoer stopt niet tot ook de vlotterkamer helemaal vol staat en dreigt over te lopen.Het proces start verder niet op. Ik heb opnieuw de labyrinth en alle daarop volgende "slangen" gereinigd, geen verschil.Er stond geen water onder in de machine. De microswitch bij de vlotterkamer werkt normaal. Heb op het forum de klacht niet kunnen terugvinden hoewel ik vermoedelijk niet de eerste ben met dit probleem.
Wie o wie???
Na al diverse storingen opnieuw een probleem. Bij start van de machine geeft hij wel de juiste tijd aan, begint water in te nemen, dan gaat het waarschuwingslampje (kraantje) branden. De toevoer stopt niet tot ook de vlotterkamer helemaal vol staat en dreigt over te lopen.Het proces start verder niet op. Ik heb opnieuw de labyrinth en alle daarop volgende "slangen" gereinigd, geen verschil.Er stond geen water onder in de machine. De microswitch bij de vlotterkamer werkt normaal. Heb op het forum de klacht niet kunnen terugvinden hoewel ik vermoedelijk niet de eerste ben met dit probleem.
Wie o wie???
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-09-2012 13:44
HarryO
Geplaatst op:
28-09-2012 13:44
Is je vlotter lek of zit de schakelaar niet goed?
Geplaatst door:
peter
Geplaatst op:
01-10-2012 11:03
peter
Geplaatst op:
01-10-2012 11:03
Mijn reactie is niet doorgekomen dus nogmaals. Je bedoelt de oranje vlotter onder de microswitch? Die kan m.i. niet lek zijn, het is een omgekeerd plastic kuipje zonder gat of i.d. De microswitch zit goed op z.n plaats en werkt als ik hem manueel bedien, de pomp gaat draaien en stopt als ik hem loslaat en de machine geint weer te vullen.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-10-2012 07:53
HarryO
Geplaatst op:
04-10-2012 07:53
Die bedoel ik inderdaad.
Als dit werkt kan ik op afstand niet verder helpen en zal je toch een reparatie dienst moeten inschakelen. Laat de oplossing even weten svp.
Als dit werkt kan ik op afstand niet verder helpen en zal je toch een reparatie dienst moeten inschakelen. Laat de oplossing even weten svp.
Geplaatst door:
peter
Geplaatst op:
06-10-2012 12:11
peter
Geplaatst op:
06-10-2012 12:11
De klacht begon met activeren van het kraancontrole lampje. Dat brandt meteen zodra de machine wordt ingeschakeld. Er zit een nieuwe raan op, de watertoevoer is krachtig. Kan het in de electronica zitten.
Ik heb voor alle zekerheid nog een keer vlotter en schakelaar gecontroleerd, zaten echt goed. Ik begrijp alleen niet waarom de microswitch door de vlotter niet wordt geactiveerd. Het zwarte handeltje komt niet omhoog, de vlotter komt onder water te staan.
En de machine blijft vullen, maar dat duurt veel langer dan normaal, zonder dat het wasprogramma start.
Mijn vrouw is de machine helemaal zat, al 5 keer kapotgeweest, dus een monteur laten komen is geen optie.
Ik heb voor alle zekerheid nog een keer vlotter en schakelaar gecontroleerd, zaten echt goed. Ik begrijp alleen niet waarom de microswitch door de vlotter niet wordt geactiveerd. Het zwarte handeltje komt niet omhoog, de vlotter komt onder water te staan.
En de machine blijft vullen, maar dat duurt veel langer dan normaal, zonder dat het wasprogramma start.
Mijn vrouw is de machine helemaal zat, al 5 keer kapotgeweest, dus een monteur laten komen is geen optie.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-10-2012 17:40
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Kijk eens wat je met deze Service manual kunt doen.
Tevens nog een Technisch uitleg
(site is traag, even wachten en dan kiezen voor "Get Manual" )
Tevens nog een Technisch uitleg
(site is traag, even wachten en dan kiezen voor "Get Manual" )
Geplaatst door:
peter
Geplaatst op:
10-10-2012 17:25
peter
Geplaatst op:
10-10-2012 17:25
Dank voor deze link. Mijn duits is een beetje roestig dus het kost wat tijd, maar ik werk er aan (naast de vele andere klussen). Ik laat wel horen hoe het afloopt.
Groet,
Peter
Groet,
Peter
Geplaatst door:
peter
Geplaatst op:
23-01-2013 19:12
peter
Geplaatst op:
23-01-2013 19:12
The continuing story of: SE25E262
De vw staal al sinds oktober stil. Maar hij is nog maar 4 jaar oud. Te jong voor de vuilnis. De printplaat is visueel in orde, ik zoek het eerder in de watertoevoer. Heb de electrische klep direct na de wateraansluiting uitgebouwd. Als ik die activeer (230v) kan ik met weerstand door de slang blazen, zonder activatie is hij gesloten. Maar als er op een of andere manier voeding op blijft staan blijft de machine dus vullen. Zoals ik al eerder schreef de vlotter sluit de watertoevoer niet af, schakelt alleen de pomp in.
Suggesties???
De vw staal al sinds oktober stil. Maar hij is nog maar 4 jaar oud. Te jong voor de vuilnis. De printplaat is visueel in orde, ik zoek het eerder in de watertoevoer. Heb de electrische klep direct na de wateraansluiting uitgebouwd. Als ik die activeer (230v) kan ik met weerstand door de slang blazen, zonder activatie is hij gesloten. Maar als er op een of andere manier voeding op blijft staan blijft de machine dus vullen. Zoals ik al eerder schreef de vlotter sluit de watertoevoer niet af, schakelt alleen de pomp in.
Suggesties???
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-01-2013 22:06
HarryO
Geplaatst op:
24-01-2013 22:06
Wat is het volledige type nummer van de machine?
Graag alles wat in de deurrand staat.
Er zijn kleine verschillen in de SE25E262
serie.
Graag alles wat in de deurrand staat.
Er zijn kleine verschillen in de SE25E262
serie.
Geplaatst door:
Ruud nederstigt
Geplaatst op:
16-03-2013 13:08
Ruud nederstigt
Geplaatst op:
16-03-2013 13:08
Ik heb eenzelfde probleem met mijn Fagor afwasmachine.
Waterinname stopt niet. Ook als ik de microswitch bij de vlotter activeer door het knopje in te drukken. De bedrading is allemaal ok.
Pomp voor waterafvoer werkt goed.
Bedankt voor de reactie.
Waterinname stopt niet. Ook als ik de microswitch bij de vlotter activeer door het knopje in te drukken. De bedrading is allemaal ok.
Pomp voor waterafvoer werkt goed.
Bedankt voor de reactie.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)