Atag VA61111AF foutcode 20 6j oud |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Guy
Geplaatst op:
26-09-2012 14:36
Guy
Geplaatst op:
26-09-2012 14:36
Nadat de zekering in de verdeler er uit was gevlogen bleek er bij inspectie onderin de vaatwasser enig water te staan. Dit heb ik drooggedept met een theedoek en de vaatwasser enkele dagen laten drogen met de plint er af.
Bij opnieuw opstarten gaat de vaatwasser na enkele minuten op foutcode 20 (probleem met water afvoer).
Deze storing bevreemd mij omdat de afvoerpomp gewoon water afpompt als ik water in de vaatwasser doe.
Gecontroleerd:
- Vlotterschakelaar bodemplaat werkt
- Afvoerpomp werkt
- Andere pomp (interne systeem), niet zien draaien.
- Pakt ook geen water
- Labyrinth staat vol met water.
- aanvoerslang en afvoer labyrinth slang zien er prima uit, geen verstopping o.i.d.
- Alle onderdelen zien er nog als nieuw uit.
- Zie niet wat de kortsluiting heeft veroorzaakt. Water in bodemplaat was beperkt
Resetten wasprogramma (knop 2+3) lost de storing niet op.
Wat kan ik verder nog bekijken & controleren?
Bij opnieuw opstarten gaat de vaatwasser na enkele minuten op foutcode 20 (probleem met water afvoer).
Deze storing bevreemd mij omdat de afvoerpomp gewoon water afpompt als ik water in de vaatwasser doe.
Gecontroleerd:
- Vlotterschakelaar bodemplaat werkt
- Afvoerpomp werkt
- Andere pomp (interne systeem), niet zien draaien.
- Pakt ook geen water
- Labyrinth staat vol met water.
- aanvoerslang en afvoer labyrinth slang zien er prima uit, geen verstopping o.i.d.
- Alle onderdelen zien er nog als nieuw uit.
- Zie niet wat de kortsluiting heeft veroorzaakt. Water in bodemplaat was beperkt
Resetten wasprogramma (knop 2+3) lost de storing niet op.
Wat kan ik verder nog bekijken & controleren?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-09-2012 12:51
HarryO
Geplaatst op:
28-09-2012 12:51
Je type nummer klopt niet.
Heb je het nummer zoals ergens in de deurrand staat, incl service, FD of PNC nummer?
Heb je het nummer zoals ergens in de deurrand staat, incl service, FD of PNC nummer?
Geplaatst door:
Guy
Geplaatst op:
28-09-2012 13:22
Guy
Geplaatst op:
28-09-2012 13:22
moet zijn VA6111AF 1 ééntje teveel dus
Geplaatst door:
Guy
Geplaatst op:
28-09-2012 13:24
Guy
Geplaatst op:
28-09-2012 13:24
Inmiddels heb ik de suggestie gekregen van een deskundige dat waarschijnlijk mijn elektronica is gesneuveld bij de kortsluiting???
Het display en de bediening werken echter. Het zou gaan om de bediening van het waterslot en eventueel ook het waterslot zelf. ??? Zoe vaker voor komen bij dit type. Lijkt mij een slechte zaak als dat zo is.
Het display en de bediening werken echter. Het zou gaan om de bediening van het waterslot en eventueel ook het waterslot zelf. ??? Zoe vaker voor komen bij dit type. Lijkt mij een slechte zaak als dat zo is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)