Bosch Vaatwasser knalt |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Rico
Geplaatst op:
01-09-2012 11:26
Rico
Geplaatst op:
01-09-2012 11:26
Onze Bosch inbouw vaatwasser van 6 jaar oud heeft een vreemd probleem.
Op ieder moment tijdens of na het programma, of zelfs bij uitgeschakeld apparaat(met de stekker er wel in)horen wij een knal in de vaatwasser.
Dan gaat hij of verder, of de groepschakelaar knalt eruit, of de aardlek knalt eruit.
Vreemd natuurlijk dat het ook gebeurt als ik de vaatwasser knop uitzet, waardoor ik dacht dat het aan bijvoorbeeld het stopcontact lag. Maar als ik het op een ander stopcontact, en ook groep, probeer gebeurt hetzelfde.
Monteur is geweest en heeft de waterpomp vervangen, zonder succes. Hij weet het ook niet.
Heeft iemand een idee ?
Op ieder moment tijdens of na het programma, of zelfs bij uitgeschakeld apparaat(met de stekker er wel in)horen wij een knal in de vaatwasser.
Dan gaat hij of verder, of de groepschakelaar knalt eruit, of de aardlek knalt eruit.
Vreemd natuurlijk dat het ook gebeurt als ik de vaatwasser knop uitzet, waardoor ik dacht dat het aan bijvoorbeeld het stopcontact lag. Maar als ik het op een ander stopcontact, en ook groep, probeer gebeurt hetzelfde.
Monteur is geweest en heeft de waterpomp vervangen, zonder succes. Hij weet het ook niet.
Heeft iemand een idee ?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2012 11:30
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2012 11:30
Verwijder zijkanten en kijk waar hij knalt. Mogelijk heb je ergens water lekkage wat nu over bv de pompen of het element heen loopt.
Ook zou het in de aanloopcondensator of het netfilter kunnen zitten.
Je moet ergens rook/zwarte plekken zien zitten.
Niet mee verder wassen zolang je de oorzaak niet gevonden hebt. Je zit niet op zoiets als brand of ernstige lekkage te wachten.
Ook zou het in de aanloopcondensator of het netfilter kunnen zitten.
Je moet ergens rook/zwarte plekken zien zitten.
Niet mee verder wassen zolang je de oorzaak niet gevonden hebt. Je zit niet op zoiets als brand of ernstige lekkage te wachten.
Geplaatst door:
Rico
Geplaatst op:
01-09-2012 17:52
Rico
Geplaatst op:
01-09-2012 17:52
Ik heb hem los gemaakt en aan de achterzijde en waar het netsnoer binnenkomt is het zwart. Er zit daar een kastje die zwart is en een beetje gesmolten, is dat het netfilter ? en kan ik dat zo vervangen, of ligt de oorzaak ergens anders ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2012 20:19
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2012 20:19
In of achter het kastje zit het netfilter.
Wat is het type nummer van de machine zoals in de deurrand staat?
Wat is het type nummer van de machine zoals in de deurrand staat?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)