Siemens code E15 waterstop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
RoPe
Geplaatst op:
29-10-2020 21:19
RoPe
Geplaatst op:
29-10-2020 21:19
Van het weekend zal ik hem weer eens uitbouwen en kijken of ik visueel iets kan zien.
Siemens oder wohllen sie gleich etwas besseres...
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
05-11-2020 13:35
Erik
Geplaatst op:
05-11-2020 13:35
Vanaf 2011 model SN65MO36EU/35 in gebruik. De eerste keer code E15 al na drie jaar. Alle handelingen doen zoals hier op het forum en het was weer een paar maanden weg. Een heel klein lekje ergens dus.
Vanaf vorige week bijna iedere dag code E15. Ik heb inmiddels de plaat onderin maar niet meer terug geschroefd. Moet er zo vaak bij.
Vandaag weer droog gemaakt en laten draaien terwijl ik het proces in de gaten houd. Na 1 uur error E15. Schoon water onderin de bak en ik voel nattigheid bij de afdichting van de afvoer die tegen de bodem zit (zie afbeelding).
Bij Siemens op de site naar reserve onderdelen gekeken. Ik weet dat er een reparatie set kan worden aangeschaft.
Deze heb ik bij Siemens besteld (30€), artikelnummer 12005744.
Vanaf vorige week bijna iedere dag code E15. Ik heb inmiddels de plaat onderin maar niet meer terug geschroefd. Moet er zo vaak bij.
Vandaag weer droog gemaakt en laten draaien terwijl ik het proces in de gaten houd. Na 1 uur error E15. Schoon water onderin de bak en ik voel nattigheid bij de afdichting van de afvoer die tegen de bodem zit (zie afbeelding).
Bij Siemens op de site naar reserve onderdelen gekeken. Ik weet dat er een reparatie set kan worden aangeschaft.
Deze heb ik bij Siemens besteld (30€), artikelnummer 12005744.
Geplaatst door:
RoPe
Geplaatst op:
07-11-2020 13:16
RoPe
Geplaatst op:
07-11-2020 13:16
Nou Benny,
Vandaag het apparaat weer open gemaakt. Er lag wat water onderin en dan heb ik drooggemaakt. Ik heb de hittepomp er nog een uitgehaald, teruggezet en alle klemmen e.d. goed gechecked. Alles weer goed aangesloten en toe een kijken of hij het weer doet. Stekker erin, aankop in, en bam! een knal en stank! Wat nu weer? Denk dat de voeding unit kapot is, deze ruikt verbrand. Ga nu maar een monteur laten komen. Ra ra wat is hier aan de hand?
Vandaag het apparaat weer open gemaakt. Er lag wat water onderin en dan heb ik drooggemaakt. Ik heb de hittepomp er nog een uitgehaald, teruggezet en alle klemmen e.d. goed gechecked. Alles weer goed aangesloten en toe een kijken of hij het weer doet. Stekker erin, aankop in, en bam! een knal en stank! Wat nu weer? Denk dat de voeding unit kapot is, deze ruikt verbrand. Ga nu maar een monteur laten komen. Ra ra wat is hier aan de hand?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-11-2020 13:53
bennie
Geplaatst op:
08-11-2020 13:53
@RoPe
Dat zijn geen grappen.
Heb je de print al gedemonteerd?
Ben wel benieuwd wat er daar te zien valt.
Dat zijn geen grappen.
Heb je de print al gedemonteerd?
Ben wel benieuwd wat er daar te zien valt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-11-2020 13:57
bennie
Geplaatst op:
08-11-2020 13:57
@Erik, dat is het juiste setje daarvoor.
hier heb je een montagefilmpje
hier heb je een montagefilmpje
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
09-11-2020 15:27
Erik
Geplaatst op:
09-11-2020 15:27
@Benny. Dank je. Die had ik inderdaad al gevonden.
Na DRIE dagen pakketje pas binnen van Siemens. Dik 30 Euro armer. Ik zie dat het veel goedkoper kan.
Ik ben aan de hand van het filmpje begonnen. Alles voorbereid en heel zachtjes de ring met het ijzerdraadje door het eerste gaatje getrokken. Helaas is de binnenzijde van dat gaatje zo scherp dat ik meteen de ring kapot had.
Zelfde dag een andere vaatwasser besteld en gisteren ingebouwd. Voor mij geen Siemens meer. Ik heb nog wel even een mail naar cz@bshg.com gestuurd om een klacht hierover in te dienen (zal niks helpen denk ik).
Na DRIE dagen pakketje pas binnen van Siemens. Dik 30 Euro armer. Ik zie dat het veel goedkoper kan.
Ik ben aan de hand van het filmpje begonnen. Alles voorbereid en heel zachtjes de ring met het ijzerdraadje door het eerste gaatje getrokken. Helaas is de binnenzijde van dat gaatje zo scherp dat ik meteen de ring kapot had.
Zelfde dag een andere vaatwasser besteld en gisteren ingebouwd. Voor mij geen Siemens meer. Ik heb nog wel even een mail naar cz@bshg.com gestuurd om een klacht hierover in te dienen (zal niks helpen denk ik).
Geplaatst door:
RoPe
Geplaatst op:
11-11-2020 07:44
RoPe
Geplaatst op:
11-11-2020 07:44
Dinsdag komt de monteur. Als de vermogensunit kapot is zal dit 'n €200,- gaan kosten excl. Reparatiekosten.
Met de pomp erbij en de afdichtingsrubber erbij had ik beter een nieuwe kunnen kopen. GEEN Siemens meer voor mij.
Met de pomp erbij en de afdichtingsrubber erbij had ik beter een nieuwe kunnen kopen. GEEN Siemens meer voor mij.
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
11-11-2020 13:46
Erik
Geplaatst op:
11-11-2020 13:46
Nieuwe machine moeten kopen dus. 4 uren bezig geweest met inbouwen en front opnieuw monteren. Helaas gaf de Miele na 2 dagen een F24 error. Dat merk is dus niet veel beter, hahaha. Gelukkig zit ik in de omruil garantie, dus een andere besteld. Survey van Siemens gehad, niet veel heel gelaten van de service en bezorging. Never Siemens of Bosch meer.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-11-2020 17:06
bennie
Geplaatst op:
14-11-2020 17:06
@Erik en Rope.
Jullie hebben er wel pech mee.
Maar ja, een dikke mercedes staat ook wel eens met pech langs de weg.
Maar met een nieuwe kan je in ieder geval weer even verder.
Jullie hebben er wel pech mee.
Maar ja, een dikke mercedes staat ook wel eens met pech langs de weg.
Maar met een nieuwe kan je in ieder geval weer even verder.
Geplaatst door:
RoPe
Geplaatst op:
17-11-2020 13:01
RoPe
Geplaatst op:
17-11-2020 13:01
I.d.d. vandaag de monteur op bezoek gehad. Er is na het vervangen van de warmtepomp een lekkage geweest vanwege het bekende euvel onder in de bak. Hier had ik eigenlijk meteen de ring moeten vervangen. Water op/in de warmtepomp heeft hierdoor een sluiting veroorzaakt. Warmtepomp weer kapot en vermogensmodule kapot. Zou ik deze willen laten repareren komt daar dus nog kosten voor afdichtring en reparatiekosten bij. Gezien onze ontevredenheid (al vanaf het begin) van de vaatwasser en de voorgaande gebreken welke er in de afgelopen 7 jaar bij onze nieuwe keuken met Siemens apparatuur zijn geweest komt er ook bij ons geen Siemens meer terug. Alle problemen welke er tot nu toe zijn geweest zijn algemeen bekende "ontwerp" fouten van Siemens en Siemens laat de klanten voor de kosten opdraaien. Het advies van de monteur ondersteund ons hierin.
Er is ondertussen al een ander merk besteld.
@Benny, ik wil jou in ieder geval bedankt voor je goede hulp.
Er is ondertussen al een ander merk besteld.
@Benny, ik wil jou in ieder geval bedankt voor je goede hulp.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)