Siemens code E15 waterstop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Barbara
Geplaatst op:
03-08-2020 23:34
Gewijzigd op:
03-08-2020 23:35
Barbara
Geplaatst op:
03-08-2020 23:34
Gewijzigd op:
03-08-2020 23:35
het (?E)nr van de Bosch is: SMV 53M30EU /16
type SD 6P1B
type SD 6P1B
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-08-2020 00:03
bennie
Geplaatst op:
04-08-2020 00:03
Dat onderdeel is de waterverdeler.
Die schijf bepaalt welke sproeiarmen er water krijgen.
Bekijk de foto's goed, hij zit namelijk vastgeklikt en niet vast met schroeven.
Je kan hem dus demonteren zonder dat de hele vaatwasser uit elkaar hoeft.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Die schijf bepaalt welke sproeiarmen er water krijgen.
Bekijk de foto's goed, hij zit namelijk vastgeklikt en niet vast met schroeven.
Je kan hem dus demonteren zonder dat de hele vaatwasser uit elkaar hoeft.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Geplaatst door:
Barbara
Geplaatst op:
04-08-2020 17:52
Barbara
Geplaatst op:
04-08-2020 17:52
Hallo Bennie,
Dank voor je informatie, ik stuur nog even 2 foto's voordat ik de boel uit elkaar probeer te halen. Het lijkt me overigens niet makkelijk om het op die plaats los te maken;de verdeler zit midden-onder in de machine en moeilijk bij te komen.De eerste foto laat duidelijker zien waar het water precies vandaan komt.(rode pijltje) achter het witte plastic. zo nu en dan komt een straaltje water als de machine draait. De tweede foto heb ik van onder genomen; volgens mij komt dat straaltje water uit die 3 gaatjes. Moet dan de hele verdeler vervangen worden denk je of kan het ook iets anders zijn?
Dank voor je informatie, ik stuur nog even 2 foto's voordat ik de boel uit elkaar probeer te halen. Het lijkt me overigens niet makkelijk om het op die plaats los te maken;de verdeler zit midden-onder in de machine en moeilijk bij te komen.De eerste foto laat duidelijker zien waar het water precies vandaan komt.(rode pijltje) achter het witte plastic. zo nu en dan komt een straaltje water als de machine draait. De tweede foto heb ik van onder genomen; volgens mij komt dat straaltje water uit die 3 gaatjes. Moet dan de hele verdeler vervangen worden denk je of kan het ook iets anders zijn?
Geplaatst door:
Barbara
Geplaatst op:
04-08-2020 17:53
Barbara
Geplaatst op:
04-08-2020 17:53
foto2
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-08-2020 12:55
bennie
Geplaatst op:
06-08-2020 12:55
Dan moet denk ik wel de hele verdeler vervangen worden .
Of je moet hem even openhalen als je hem eruit hebt, en kijken of je het eenvoudig kunt dichten
Of je moet hem even openhalen als je hem eruit hebt, en kijken of je het eenvoudig kunt dichten
Geplaatst door:
Barbara
Geplaatst op:
27-08-2020 22:23
Barbara
Geplaatst op:
27-08-2020 22:23
Hallo Bennie,
Ik wilde nog even schrijven hoe het met de waterverdeler is afgelopen; Het bleek wat moeilijker te zijn dan de waterverdeler simpelweg los te draaien. Er zit nl een dikke slang aan vast die eerst losgemaakt moest worden om de verdeler uit elkaar te krijgen. Daarvoor moest de halve vaatwasser uit elkaar.
Vaatwasser op z'n achterkant gelegd, zeefhuis los etc.etc. vervolgens bodem losgemaakt om erbij te kunnen komen, tenslotte waterverdeler eruit gehaald en aangezien ik niets kon vinden waardoor de lekkage veroorzaakt kon zijn heb ik alles zeer grondig schoongemaakt. Ook de ringen van zeefhuis en waterverdeler. (was allemaal wel redelijk vies} Vervolgens alles weer in elkaar gezet.
Toen het meest spannenste: testen of hij nog lekte.Tot mijn eigen verbazing lekt hij niet meer en doet hij het weer goed!
Nog veel dank voor je meedenken en hulp, anders was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen.
groeten, Barbara
Ik wilde nog even schrijven hoe het met de waterverdeler is afgelopen; Het bleek wat moeilijker te zijn dan de waterverdeler simpelweg los te draaien. Er zit nl een dikke slang aan vast die eerst losgemaakt moest worden om de verdeler uit elkaar te krijgen. Daarvoor moest de halve vaatwasser uit elkaar.
Vaatwasser op z'n achterkant gelegd, zeefhuis los etc.etc. vervolgens bodem losgemaakt om erbij te kunnen komen, tenslotte waterverdeler eruit gehaald en aangezien ik niets kon vinden waardoor de lekkage veroorzaakt kon zijn heb ik alles zeer grondig schoongemaakt. Ook de ringen van zeefhuis en waterverdeler. (was allemaal wel redelijk vies} Vervolgens alles weer in elkaar gezet.
Toen het meest spannenste: testen of hij nog lekte.Tot mijn eigen verbazing lekt hij niet meer en doet hij het weer goed!
Nog veel dank voor je meedenken en hulp, anders was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen.
groeten, Barbara
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-08-2020 22:56
bennie
Geplaatst op:
29-08-2020 22:56
Dat is fijn om te horen Barbara.
Hij had dus gewoon een grote schoonmaak nodig.
Mooi dat hij weer doet zonder dat je moest investeren.
Dit zijn de mooiste reparaties.
Hij had dus gewoon een grote schoonmaak nodig.
Mooi dat hij weer doet zonder dat je moest investeren.
Dit zijn de mooiste reparaties.
Geplaatst door:
RoPe
Geplaatst op:
24-10-2020 13:46
RoPe
Geplaatst op:
24-10-2020 13:46
Hallo Bennie, Helaas ben ik er weer. Na recent de hittepomp vervangen te hebben werkte de vaatwasser weer.
Sinds gisterenmorgen krijg ik een melding E15.
Vanmorgen was de code weg maar als ik de vaatwasser aanzet krijg ik nu code E23.
Ik heb even naar de code E15 gezocht op internet en zie dat er een bekend lekkage probleem is tussen zeef (plastic) en huis (RVS). Hier zou dan een siliconen ring tussen gezet moeten worden. Voordat ik hem weer openschroef wil ik deze bestellen maar ik kan het bestelnummer niet vinden.
Mijn vaatwasser:
Siemens SN69M082NL/73
Kan dit de oorzaak zijn?
Alvast bedankt.
Sinds gisterenmorgen krijg ik een melding E15.
Vanmorgen was de code weg maar als ik de vaatwasser aanzet krijg ik nu code E23.
Ik heb even naar de code E15 gezocht op internet en zie dat er een bekend lekkage probleem is tussen zeef (plastic) en huis (RVS). Hier zou dan een siliconen ring tussen gezet moeten worden. Voordat ik hem weer openschroef wil ik deze bestellen maar ik kan het bestelnummer niet vinden.
Mijn vaatwasser:
Siemens SN69M082NL/73
Kan dit de oorzaak zijn?
Alvast bedankt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-10-2020 21:47
bennie
Geplaatst op:
25-10-2020 21:47
@RoPe
Wat is nu de code die je krijgt?
Blijft het E23 of is het weer E15?
Wat is nu de code die je krijgt?
Blijft het E23 of is het weer E15?
Geplaatst door:
RoPe
Geplaatst op:
26-10-2020 15:27
RoPe
Geplaatst op:
26-10-2020 15:27
Hallo Bennie,
Als ik nu de klep open staat er geen code meer.
Selecteer ik nu een programma, dan druk ik op start en na enkele seconden krijg ik de melding E23.
Als ik nu de klep open staat er geen code meer.
Selecteer ik nu een programma, dan druk ik op start en na enkele seconden krijg ik de melding E23.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)