Siemens code E15 waterstop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ben
Geplaatst op:
04-04-2018 20:20
Ben
Geplaatst op:
04-04-2018 20:20
Hallo,
Ik heb een Siemens SN68M041EU/62 vaatwasser en kreeg de E15 code.
Bij het loshalen van het plaatje onderaan de voorkant zag ik dat het zeefhuis lekte.
Ik heb geprobeerd om de schroeven iets verder aan te draaien maar dit hielp niet helaas.
Nu las ik dat je eerst het rubber los kan halen en schoonmaken en vervolgens met vaseline in kan smeren en terug kan plaatsen. Echter weet ik niet hoe ik het rubber eruit kan halen aangezien het zeefhuis niet ver naar beneden zakt, heeft iemand een idee hoe ik de rubberen ring eruit kan halen ?
Als dit niet helpt las ik dat er een reparatieset gebruikt kan worden: http://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/artikeloverzicht/12005744
Is het nodig om de rubberen ring eerst te verwijderen alvorens deze set te gebruiken ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Ben
Ik heb een Siemens SN68M041EU/62 vaatwasser en kreeg de E15 code.
Bij het loshalen van het plaatje onderaan de voorkant zag ik dat het zeefhuis lekte.
Ik heb geprobeerd om de schroeven iets verder aan te draaien maar dit hielp niet helaas.
Nu las ik dat je eerst het rubber los kan halen en schoonmaken en vervolgens met vaseline in kan smeren en terug kan plaatsen. Echter weet ik niet hoe ik het rubber eruit kan halen aangezien het zeefhuis niet ver naar beneden zakt, heeft iemand een idee hoe ik de rubberen ring eruit kan halen ?
Als dit niet helpt las ik dat er een reparatieset gebruikt kan worden: http://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/artikeloverzicht/12005744
Is het nodig om de rubberen ring eerst te verwijderen alvorens deze set te gebruiken ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Ben
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-04-2018 23:03
bennie
Geplaatst op:
04-04-2018 23:03
@Ben
In dit filmpje word duidelijk uitgelegd (in het duits) hoe je te werk moet gaan.
Het rubber kan blijven zitten.
In dit filmpje word duidelijk uitgelegd (in het duits) hoe je te werk moet gaan.
Het rubber kan blijven zitten.
Geplaatst door:
Ben
Geplaatst op:
05-04-2018 09:49
Ben
Geplaatst op:
05-04-2018 09:49
@bennie
Ok, bedankt
Weet je of het mogelijk is om het rubber eruit te halen ? (om eerst even te proberen om het schoon te maken/invetten)
Ok, bedankt
Weet je of het mogelijk is om het rubber eruit te halen ? (om eerst even te proberen om het schoon te maken/invetten)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-04-2018 12:36
bennie
Geplaatst op:
05-04-2018 12:36
Dan moet je in de bak onder de vaatwasser kijken hoever je de pompput kunt laten zakken.
Misschien krijg je zo het rubber eraf.
Misschien krijg je zo het rubber eraf.
Geplaatst door:
Ben
Geplaatst op:
06-04-2018 11:43
Ben
Geplaatst op:
06-04-2018 11:43
@bennie
Dat had ik al geprobeerd, maar heb niet echt veel ruimte dan.
Ik heb nogmaals geprobeerd om de schroeven van het zeefhuis steviger aan te draaien, maar deze keer met zijn tweeen. De een duwde van onder de pomppot stevig aan, terwijl de ander schroefde. Hij doet het nu al 2 keer zonder lekken, dus dat is mooi (voor nu).
De achterste 2 schroeven draaien wel door, misschien dat dat nog voor problemen zorgt/heeft gezorgd.
Dat had ik al geprobeerd, maar heb niet echt veel ruimte dan.
Ik heb nogmaals geprobeerd om de schroeven van het zeefhuis steviger aan te draaien, maar deze keer met zijn tweeen. De een duwde van onder de pomppot stevig aan, terwijl de ander schroefde. Hij doet het nu al 2 keer zonder lekken, dus dat is mooi (voor nu).
De achterste 2 schroeven draaien wel door, misschien dat dat nog voor problemen zorgt/heeft gezorgd.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-04-2018 17:19
bennie
Geplaatst op:
06-04-2018 17:19
Het zit natuurlijk ook gewoon in kunststof vastgedraaid.
Als het probleem zich weer voordoet misschien iets dikkere rvs schroeven erin draaien.
als je het rubber er tussen weg wilt halen moet je de hele kuip eraf halen.
Als het probleem zich weer voordoet misschien iets dikkere rvs schroeven erin draaien.
als je het rubber er tussen weg wilt halen moet je de hele kuip eraf halen.
Geplaatst door:
Ben
Geplaatst op:
07-04-2018 16:58
Ben
Geplaatst op:
07-04-2018 16:58
@ bennie
Ja inderdaad, dat zal ik proberen dan.
En ik was inderdaad al bang dat het lastig zou zijn om het rubber eraf te halen. Mocht hij nou toch weer gaan lekken, dan bestel ik gewoon dat reparatie setje, is een stuk makkelijker.
Bedankt voor je advies!
Ja inderdaad, dat zal ik proberen dan.
En ik was inderdaad al bang dat het lastig zou zijn om het rubber eraf te halen. Mocht hij nou toch weer gaan lekken, dan bestel ik gewoon dat reparatie setje, is een stuk makkelijker.
Bedankt voor je advies!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
07-04-2018 22:28
bennie
Geplaatst op:
07-04-2018 22:28
Graag gedaan.
Geplaatst door:
Gino
Geplaatst op:
29-05-2018 12:24
Gino
Geplaatst op:
29-05-2018 12:24
Ook hier gelukt... bedankt voor de gouden tip..
idd plaatje wegnemen met 2 vijzen met torx kop
En boeltje uitdrogen..
idd plaatje wegnemen met 2 vijzen met torx kop
En boeltje uitdrogen..
Geplaatst door:
Jes
Geplaatst op:
13-06-2018 09:43
Gewijzigd op:
13-06-2018 09:46
Jes
Geplaatst op:
13-06-2018 09:43
Gewijzigd op:
13-06-2018 09:46
Hier ook eerder de E15 melding gehad. Siemens raadde via de telefoon aan de stekker eruit te halen en de klep van de vaatwasser 3 dagen open te laten. Probleem opgelost. Ook raadde ze aan de Sun classic te gebruiken. E15 is een veel voorkomend probleem wegens de hypermoderne vaatwastabletten. MAAR helaas, 4 maanden later is de melding teruggekomen. Spoedig komt Siemens langs voor een onderzoek/reparatie. Ben benieuwd wat hier uit komt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)