Siemens code E15 waterstop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Pim 711
Geplaatst op:
09-01-2018 19:41
Pim 711
Geplaatst op:
09-01-2018 19:41
E15 opgelost, denk ik.... Pakking vervangen van het zeefhuis. Duitse video was handig. Maar nu geeft hij na anderhalf uur draaien E24 😖. Kan dat met elkaar te maken hebben?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-01-2018 20:20
bennie
Geplaatst op:
09-01-2018 20:20
Dag Pim
E24 heeft te maken met de terugslagklep van de circulatiepomp en de afvoerpomp.
Het water kan niet goed worden afgevoerd in ieder geval.
kan ook een knik in de slang zijn door het terugplaatsen.
E24 heeft te maken met de terugslagklep van de circulatiepomp en de afvoerpomp.
Het water kan niet goed worden afgevoerd in ieder geval.
kan ook een knik in de slang zijn door het terugplaatsen.
Geplaatst door:
Peer 711
Geplaatst op:
09-01-2018 21:46
Peer 711
Geplaatst op:
09-01-2018 21:46
Bedankt voor je reactie, Bennie! Weet je ook hoe ik dat kan oplossen of waar ik de oplossing kan vinden? De slang is trouwens niet geknikt. Machine staat nog open; kan nog overal bij.
Programma loopt ongeveer tot de helft, dan pas meldt hij E24.
Programma loopt ongeveer tot de helft, dan pas meldt hij E24.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-01-2018 22:08
bennie
Geplaatst op:
09-01-2018 22:08
Had je ook al een probleem met inloggen?
zie dat je een andere naam hebt,ze zijn er mee bezig.
Mag ik het E-nummer van je machine?
Heb je bij het (de)monteren niet per ongeluk iets onderin laten vallen
dit is E24
Terugslagklep lekt,pompen niet mogelijk, als ontbrekende afvoerpompdeksel in pompput of verstopping/geblokkeerde verwarmingspomp Controleer keerklep op lekkage, controleer waterafvoer, monteer deksel, controleer afvoerpomp en warmtepomp op vreemd materiaal / blokkades
Ben je niet toevallig een stekkertje vergeten aan te sluiten, ik weet niet hoever je hem uit elkaar hebt gehaalt.
Misschien ten overvloede, de afvoerslang moet wel eerst omhoog en dan in een afvoer.
Dat je hem niet plat over de vloer naar buiten hebt liggen.
zie dat je een andere naam hebt,ze zijn er mee bezig.
Mag ik het E-nummer van je machine?
Heb je bij het (de)monteren niet per ongeluk iets onderin laten vallen
dit is E24
Terugslagklep lekt,pompen niet mogelijk, als ontbrekende afvoerpompdeksel in pompput of verstopping/geblokkeerde verwarmingspomp Controleer keerklep op lekkage, controleer waterafvoer, monteer deksel, controleer afvoerpomp en warmtepomp op vreemd materiaal / blokkades
Ben je niet toevallig een stekkertje vergeten aan te sluiten, ik weet niet hoever je hem uit elkaar hebt gehaalt.
Misschien ten overvloede, de afvoerslang moet wel eerst omhoog en dan in een afvoer.
Dat je hem niet plat over de vloer naar buiten hebt liggen.
Geplaatst door:
Peer 711
Geplaatst op:
12-01-2018 20:32
Peer 711
Geplaatst op:
12-01-2018 20:32
Test
Reactie van eergisteren staat nergens 🤔
Reactie van eergisteren staat nergens 🤔
Geplaatst door:
Peer 711
Geplaatst op:
12-01-2018 20:40
Peer 711
Geplaatst op:
12-01-2018 20:40
Inlogprobleem was vermoedelijk een fout van mij. Tikfout in mijn mailadres, denk ik.
De E24 leek opgelost. Die grijze aanvoerbuizen zaten niet goed vast geklikt in de bodem. Heeft het 2 of 3 keer goed gedaan en geeft nu weer dezelfde fout.
Ik geef het nu op. Het was een crime om model SN25M288EU/32 open te krijgen en weer netjes dicht. En ik heb toch echt wel kluservaring.
Dat wordt weer met de hand afwassen dus.
De E24 leek opgelost. Die grijze aanvoerbuizen zaten niet goed vast geklikt in de bodem. Heeft het 2 of 3 keer goed gedaan en geeft nu weer dezelfde fout.
Ik geef het nu op. Het was een crime om model SN25M288EU/32 open te krijgen en weer netjes dicht. En ik heb toch echt wel kluservaring.
Dat wordt weer met de hand afwassen dus.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-01-2018 21:21
bennie
Geplaatst op:
12-01-2018 21:21
Dag Pim/Peer
Je zou nog een sodabeurt kunnen proberen.
Misschien dat er toch nog ergens rommel/resten tussen zitten die de boel blokkeren.
Baat het niet,schaad het niet
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Je zou nog een sodabeurt kunnen proberen.
Misschien dat er toch nog ergens rommel/resten tussen zitten die de boel blokkeren.
Baat het niet,schaad het niet
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Radboud
Geplaatst op:
11-02-2018 20:23
Radboud
Geplaatst op:
11-02-2018 20:23
Bedankt! Ook bij ons werkt de vaatwasser weer!
Geplaatst door:
Peer 711
Geplaatst op:
27-02-2018 15:18
Peer 711
Geplaatst op:
27-02-2018 15:18
In het kader van beter laat dan nooit...
Op advies van Bennie de vaatwasser laten draaien. Niet met soda maar met speciale vaatwasserreiniger. Die had ik toch nog staan. Hij heeft toen wel het programma afgemaakt. Helaas kreeg ik toch weer een paar keer dezelfde storing. Maar ik heb steevast de machine weer aangezet en dan na twee of soms drie keer doorliep hij dan toch het hele programma. Geen idee hoe het kan. En inmiddels doet hij het weer gewoon in 1 keer.
Op advies van Bennie de vaatwasser laten draaien. Niet met soda maar met speciale vaatwasserreiniger. Die had ik toch nog staan. Hij heeft toen wel het programma afgemaakt. Helaas kreeg ik toch weer een paar keer dezelfde storing. Maar ik heb steevast de machine weer aangezet en dan na twee of soms drie keer doorliep hij dan toch het hele programma. Geen idee hoe het kan. En inmiddels doet hij het weer gewoon in 1 keer.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-02-2018 00:00
bennie
Geplaatst op:
28-02-2018 00:00
@peer711
De aanhouder wint.
Ik denk dat je toch wat hardnekkige rommel weg hebt gespoeld.
Mooi dat hij weer doet.
De aanhouder wint.
Ik denk dat je toch wat hardnekkige rommel weg hebt gespoeld.
Mooi dat hij weer doet.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)