Siemens code E15 waterstop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Gert Versteeg
Geplaatst op:
10-09-2017 14:05
Gewijzigd op:
10-09-2017 14:37
Gert Versteeg
Geplaatst op:
10-09-2017 14:05
Gewijzigd op:
10-09-2017 14:37
Ook mijn vaatwasser (Siemens SN25N288EU/50 , FD9209 00701, Type SD6P1S, 01209036167107016) vertoont foutmelding E15 bij het afpompen.
Vanaf de voorkant kun je niet veel zien, maar vanaf de rechterzijkant zie ik water in een bakje, onder de witte unit in het midden van de foto staan.
Het 70 graden wasprogramma was ingesteld.
Of er onder de unit in het midden een vlotter zit, kan ik niet zien, maar na droogmaken van het bakje doet hij het weer.
Bij proefdraaien ging na een poosje de aardlek er uit. Ik zal met het natte keukenpapier wel iets nat hebben gemaakt.
Ik laat hem even een uurtje drogen en probeer dan nog eens proef te draaien om te proberen te achterhalenb waar het water vandaan komt; ik zie nl geen sporen.
Tips zijn uiteaard welkom.
Vanaf de voorkant kun je niet veel zien, maar vanaf de rechterzijkant zie ik water in een bakje, onder de witte unit in het midden van de foto staan.
Het 70 graden wasprogramma was ingesteld.
Of er onder de unit in het midden een vlotter zit, kan ik niet zien, maar na droogmaken van het bakje doet hij het weer.
Bij proefdraaien ging na een poosje de aardlek er uit. Ik zal met het natte keukenpapier wel iets nat hebben gemaakt.
Ik laat hem even een uurtje drogen en probeer dan nog eens proef te draaien om te proberen te achterhalenb waar het water vandaan komt; ik zie nl geen sporen.
Tips zijn uiteaard welkom.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Gert Versteeg
Geplaatst op:
11-09-2017 15:51
Gert Versteeg
Geplaatst op:
11-09-2017 15:51
Nu blijkt toch aan de achterzijde water op de bodemplaat te staan.
Via de voorzijde kun je dat op geen enkele manier zien.
Door het luikje waar de slangen naar binnen gaan kun je het wel zien; ook daar zie ik water op de bodem staan.
Van daaruit kun je ook de vlotter zien die detecteert of er water op de bodem staat.
Dat heb ik drooggemaakt en opnieuw laten draaien.
Na ongeveer een uur draaien zie je door het slangenluikje een klein beetje water langs het vlotter huis lopen.
Op de foto zie je links de vlotter en rechts van het vlotterhuis een plasje. Het water komt van de voorzijde van de machine.
Je kunt helaas niet de hele onderkant van de bak zien, maar aan de voorzijde zie ik een druppel vallen; deze valt echter niet op de bodemplaat, maar voor de machine.
Op de volgende foto zie je de druppel
Hopelijk herkent iemand dit en heeft een tip.
Bedankt alvast.
Via de voorzijde kun je dat op geen enkele manier zien.
Door het luikje waar de slangen naar binnen gaan kun je het wel zien; ook daar zie ik water op de bodem staan.
Van daaruit kun je ook de vlotter zien die detecteert of er water op de bodem staat.
Dat heb ik drooggemaakt en opnieuw laten draaien.
Na ongeveer een uur draaien zie je door het slangenluikje een klein beetje water langs het vlotter huis lopen.
Op de foto zie je links de vlotter en rechts van het vlotterhuis een plasje. Het water komt van de voorzijde van de machine.
Je kunt helaas niet de hele onderkant van de bak zien, maar aan de voorzijde zie ik een druppel vallen; deze valt echter niet op de bodemplaat, maar voor de machine.
Op de volgende foto zie je de druppel
Hopelijk herkent iemand dit en heeft een tip.
Bedankt alvast.
Geplaatst door:
Arjan Koops
Geplaatst op:
11-09-2017 21:00
Gewijzigd op:
11-09-2017 21:01
Arjan Koops
Geplaatst op:
11-09-2017 21:00
Gewijzigd op:
11-09-2017 21:01
Hoi, wij zitten met dezelfde melding. Ik heb een kleine vaatwasser, wellicht maakt dit het verschil. Het gaat om type sk 26e 220 eu. Ik kom namelijk niet bij de schakelaar. Ik krijg de plint er ook niet af. Ik heb gekeken via de achterzijde door een klepje van de watertoevoer te verwijderen. Ik kom nu niet bij de schakelaar, alles lijkt ook droog bij de schuimplaat. Wat moet ik nu doen?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 11:58
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 11:58
@ Toon61:
Uitbouwen en kijken waar hij lekt.
Ik denk dat hij stil valt omdat er dan te veel water op de bodemplaat staat.
Uitbouwen en kijken waar hij lekt.
Ik denk dat hij stil valt omdat er dan te veel water op de bodemplaat staat.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 12:03
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 12:03
@ MichelT:
Voor zo ver ik weet zit er een afdichtings ring tussen (je vermeld geen type nummer, weet het dus niet zeker).
Zie het instructie filmpje
Voor zo ver ik weet zit er een afdichtings ring tussen (je vermeld geen type nummer, weet het dus niet zeker).
Zie het instructie filmpje
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 12:08
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 12:08
@ Gert Versteeg: zo te zien lekt hij bij jou bij het onderste deur rubber.
Rubbers schoon en niet vervormd?
Hij kan ook via de rubbers aan de zijkant lekken, ook deze controleren.
Rubbers schoon en niet vervormd?
Hij kan ook via de rubbers aan de zijkant lekken, ook deze controleren.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 12:12
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 12:12
@ Arjan Koops:
Gehele zijkant/bovenkant er af halen (is 1 deel)
Je kunt dan met wat gepriegel overal bij.
Gehele zijkant/bovenkant er af halen (is 1 deel)
Je kunt dan met wat gepriegel overal bij.
Geplaatst door:
Toon61
Geplaatst op:
18-09-2017 18:15
Toon61
Geplaatst op:
18-09-2017 18:15
@HarryO
Nadat de machine al weer ruim een week niet gebruikt is, dit weekend nog eens goed gekeken wanneer het wasprogramma stopt.
Ik was in staat 5 programmas te draaien, maar bij die 5e ging het weer fout.
Vreemd is dat de bodem helemaal droog is.
Dus blijkbaar is er iets anders wat de storing veroorzaakt. Maar wel iets dat het na een week niet gebruiken toestaat om weer een aantal programmas te draaien.
Zou dit iets te maken kunnen hebben met een verstopt labyrinth, of hoe dat ding aan de zijkant ook heet.
Om bij dat labyrint te komen moet de hele machine eruit, dus voordat ik dat ga doen wil ik weten of dat inderdaad de oorzaak van het probleem kan zijn.
Nadat de machine al weer ruim een week niet gebruikt is, dit weekend nog eens goed gekeken wanneer het wasprogramma stopt.
Ik was in staat 5 programmas te draaien, maar bij die 5e ging het weer fout.
Vreemd is dat de bodem helemaal droog is.
Dus blijkbaar is er iets anders wat de storing veroorzaakt. Maar wel iets dat het na een week niet gebruiken toestaat om weer een aantal programmas te draaien.
Zou dit iets te maken kunnen hebben met een verstopt labyrinth, of hoe dat ding aan de zijkant ook heet.
Om bij dat labyrint te komen moet de hele machine eruit, dus voordat ik dat ga doen wil ik weten of dat inderdaad de oorzaak van het probleem kan zijn.
Geplaatst door:
Gert Versteeg
Geplaatst op:
18-09-2017 19:31
Gewijzigd op:
18-09-2017 19:39
Gert Versteeg
Geplaatst op:
18-09-2017 19:31
Gewijzigd op:
18-09-2017 19:39
@HarryO
tijdens het programma zie je geen water tussen de deurrubbers doorkomen.
Omdat de machine is uitgebouwd zou het water dan voor de machine vallen.
Inmiddels heb ik geprobeerd om de achterste 2 schroeven waarmee de afvoerunit aan de kuip zit wat vaster te draaien.
Het lekken wordt dan minder.
Ik heb vervolgens een afdichtsetje (Reparatieset voor vaatwasser 12005744) besteld en geprobeerd om de ring er tussen te zetten. Helaas heb ik deze op de scherpe rand bij het weer naar beneden trekken doorgesneden.
Nieuw setje besteld (dat zit nog in de doos).
Machine ligt nu op de achterkant in een poging om de afvoerunit er uit te halen en de ring van onderen er in te zetten.
Ben nog aan het zoeken hoe ik de bodem naar beneden krijg, zodat ik de afvoerunit kan demonteren.
Als iemand een tip heeft is hij natuurlijk welkom. (ook om de (nieuwe) ring er van bovenaf in te zetten zoder hem door te snijden.)
tijdens het programma zie je geen water tussen de deurrubbers doorkomen.
Omdat de machine is uitgebouwd zou het water dan voor de machine vallen.
Inmiddels heb ik geprobeerd om de achterste 2 schroeven waarmee de afvoerunit aan de kuip zit wat vaster te draaien.
Het lekken wordt dan minder.
Ik heb vervolgens een afdichtsetje (Reparatieset voor vaatwasser 12005744) besteld en geprobeerd om de ring er tussen te zetten. Helaas heb ik deze op de scherpe rand bij het weer naar beneden trekken doorgesneden.
Nieuw setje besteld (dat zit nog in de doos).
Machine ligt nu op de achterkant in een poging om de afvoerunit er uit te halen en de ring van onderen er in te zetten.
Ben nog aan het zoeken hoe ik de bodem naar beneden krijg, zodat ik de afvoerunit kan demonteren.
Als iemand een tip heeft is hij natuurlijk welkom. (ook om de (nieuwe) ring er van bovenaf in te zetten zoder hem door te snijden.)
Geplaatst door:
Gert Versteeg
Geplaatst op:
18-09-2017 21:20
Gert Versteeg
Geplaatst op:
18-09-2017 21:20
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)