Siemens code E15 waterstop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-12-2016 22:33
HarryO
Geplaatst op:
08-12-2016 22:33
Mag ik het volledige type nummer en FD nummer uit de deurrand.
Stond er ook water bij de vlotter?
Stond er ook water bij de vlotter?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Chadia
Geplaatst op:
30-12-2016 19:57
Chadia
Geplaatst op:
30-12-2016 19:57
Deze ochtend hadden wij hetzelfde probleem het knipperend ledje en de melding e15
Na het afwasmachine uit de keuken te halen zagen wij het volgende een groot waterreservoir wat leeg is en aannde linkerkant van dat reservoir een klein vierkantje dat helemaal vies is , wat is dit en hoe kunnen we dit oplossen ?
Na het afwasmachine uit de keuken te halen zagen wij het volgende een groot waterreservoir wat leeg is en aannde linkerkant van dat reservoir een klein vierkantje dat helemaal vies is , wat is dit en hoe kunnen we dit oplossen ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-12-2016 10:53
Gewijzigd op:
31-12-2016 10:54
HarryO
Geplaatst op:
31-12-2016 10:53
Gewijzigd op:
31-12-2016 10:54
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger.
Is met een beetje geluk al voldoende.
Voor meer hulp het volledige type nummer incl FD nummer uit de deurrand vermelden.
Maak ook even een paar duidelijke fotos en plaats deze ergens op internet waar we ze kunnen zien.
In het ergste geval moet het labyrint er volledig uit en moet de deze een aantal dagen laten inweken in een schoonmaak middel en heet water.
Afhankelijk van het model is dit vrij simpel tot bijna onmogeljk zonder de machine eerst half uit elkaar te halen.
Was de bodemplaat onder de machine inderdaad nat en heb je de lekkage ook gevonden?
Is met een beetje geluk al voldoende.
Voor meer hulp het volledige type nummer incl FD nummer uit de deurrand vermelden.
Maak ook even een paar duidelijke fotos en plaats deze ergens op internet waar we ze kunnen zien.
In het ergste geval moet het labyrint er volledig uit en moet de deze een aantal dagen laten inweken in een schoonmaak middel en heet water.
Afhankelijk van het model is dit vrij simpel tot bijna onmogeljk zonder de machine eerst half uit elkaar te halen.
Was de bodemplaat onder de machine inderdaad nat en heb je de lekkage ook gevonden?
Geplaatst door:
AartS
Geplaatst op:
04-01-2017 10:45
AartS
Geplaatst op:
04-01-2017 10:45
Ook wij hadden last van de E15 storing en water onderin de machine(Siemens SN66M091EU/02). Na herhaalde keren onderin drooggemaakt te hebben besloten om verder te kijken: het labyrint/warmtewisselaar bleek ernstig vervuild, dit gedemonteerd mbv dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=QB8Mpy52_90. Met ontstopper in korrelvorm in 2 keer het labyrint schoon kunnen krijgen. Alles in elkaar gezet en het werkt weer!
Iedereen bedankt voor alle info op dit forum !
Iedereen bedankt voor alle info op dit forum !
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-01-2017 22:13
HarryO
Geplaatst op:
04-01-2017 22:13
Daar doen we het voor.
Geplaatst door:
Peter
Geplaatst op:
08-01-2017 13:09
Peter
Geplaatst op:
08-01-2017 13:09
Leo bedankt!
Ik had de foutcode en zocht eigenlijk een handleiding maar vond dit forum + oplossing. Half uurtje werk en hij doet het weer!
Ik had de foutcode en zocht eigenlijk een handleiding maar vond dit forum + oplossing. Half uurtje werk en hij doet het weer!
Geplaatst door:
Kris
Geplaatst op:
10-01-2017 18:33
Kris
Geplaatst op:
10-01-2017 18:33
Siemens type SN55M500EU
Hier gaan we: eerst E15 dan E23 dan terug E15...
Heb de bodemplaat eerst laten opdrogen, dan gemerkt dat de afvoerpomp binnenin beroest was en heb deze maar al vervangen. Even dacht ik dat de pomp de oorzaak was maar niet dus... de warmtewisselaar ondertussen ook al volledig proper gemaakt met Soda.
Heb nu druppels (een lek) opgemerkt naast het zoutreservoir.
Ik neem aan dat de rubber dichting 0423 moet vervangen worden maar hoe krijg ik die ring er tussen? Ik zie niet hoe ik het zoutreservoir kan demonteren; mij dunkt dat de bodemplaat niet verwijderd kan worden? Kan ik het eventueel met een hittebestendige silicone langs binnen opspuiten?
Alvast bedankt voor de tips!
Hier gaan we: eerst E15 dan E23 dan terug E15...
Heb de bodemplaat eerst laten opdrogen, dan gemerkt dat de afvoerpomp binnenin beroest was en heb deze maar al vervangen. Even dacht ik dat de pomp de oorzaak was maar niet dus... de warmtewisselaar ondertussen ook al volledig proper gemaakt met Soda.
Heb nu druppels (een lek) opgemerkt naast het zoutreservoir.
Ik neem aan dat de rubber dichting 0423 moet vervangen worden maar hoe krijg ik die ring er tussen? Ik zie niet hoe ik het zoutreservoir kan demonteren; mij dunkt dat de bodemplaat niet verwijderd kan worden? Kan ik het eventueel met een hittebestendige silicone langs binnen opspuiten?
Alvast bedankt voor de tips!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-01-2017 22:30
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Ik ben bang dat je het zout reservoir niet voldoende ver kunt laten zakken zonder dat het labyrint ook los raakt.
Weet je zeker dat hij bij die ring lekt en niet tussen waterpan 0430 en de bodem van de kuip 0301?
Dat komt nl regelmatig voor. Draai hiervoor de schroejes onder de filterplaat iets aan en anders moet je daar de afdichtings ring van vervangen.
Wat natuurlijk ook nog kan is dat de wartel 0424 onder de zoutdop 0425 niet goed vast zit.
Weet je zeker dat hij bij die ring lekt en niet tussen waterpan 0430 en de bodem van de kuip 0301?
Dat komt nl regelmatig voor. Draai hiervoor de schroejes onder de filterplaat iets aan en anders moet je daar de afdichtings ring van vervangen.
Wat natuurlijk ook nog kan is dat de wartel 0424 onder de zoutdop 0425 niet goed vast zit.
Geplaatst door:
Kris
Geplaatst op:
11-01-2017 11:44
Kris
Geplaatst op:
11-01-2017 11:44
Bedankt HarryO voor de snelle reactie :-)
Die schroefjes had ik ook al vaster gedraaid dus ik twijfel of het vandaar komt, op het schema zie ik daar geen afdichtingsring? De wartel 0424, had ik ook al goed vast gedraaid, met zelfs met een flexibele dichtingstape eronder maar nog geen verbetering.
De invoer/afvoer van het labyrint naar de waterontharder (heb ik nog niet gecontroleerd) maar deze zit volgens mij al te laag om een druppel te geven aan de onderplaat. De problemen zijn eigenlijk ontstaan nadat mijn vrouw de machine heeft trachten te reinigen door Soda op de bodemplaat te gooien.
Zou het eventueel de schroef 0403 kunnen zijn? Een kalkprobleem kan het ook niet zijn daar we een ontharder hebben in huis. Hier een foto van de druppel, die van links komt op de foto. Het druppelen is eigenlijk constant zolang de machine draait en water circuleert.
https://1drv.ms/f/s!AmWEBTJAJBJzkUKSYr1Z4qwryu-z
Die schroefjes had ik ook al vaster gedraaid dus ik twijfel of het vandaar komt, op het schema zie ik daar geen afdichtingsring? De wartel 0424, had ik ook al goed vast gedraaid, met zelfs met een flexibele dichtingstape eronder maar nog geen verbetering.
De invoer/afvoer van het labyrint naar de waterontharder (heb ik nog niet gecontroleerd) maar deze zit volgens mij al te laag om een druppel te geven aan de onderplaat. De problemen zijn eigenlijk ontstaan nadat mijn vrouw de machine heeft trachten te reinigen door Soda op de bodemplaat te gooien.
Zou het eventueel de schroef 0403 kunnen zijn? Een kalkprobleem kan het ook niet zijn daar we een ontharder hebben in huis. Hier een foto van de druppel, die van links komt op de foto. Het druppelen is eigenlijk constant zolang de machine draait en water circuleert.
https://1drv.ms/f/s!AmWEBTJAJBJzkUKSYr1Z4qwryu-z
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
12-01-2017 17:21
Gewijzigd op:
12-01-2017 17:23
HarryO
Geplaatst op:
12-01-2017 17:21
Gewijzigd op:
12-01-2017 17:23
Soda uit een zakje/doosje of de sterke versie als gootsteen ontstopper?
De laatste vreet door de machine heen...
Ik denk dat de boel toch echt los moet.
Tussen de waterpan en de kuip zit een afdichtings ring maar deze is niet bij ieder model het zelfde.
Is afhankelijk van het nummer achter de / van het type nummer.
Zie ook het topic E15
De laatste vreet door de machine heen...
Ik denk dat de boel toch echt los moet.
Tussen de waterpan en de kuip zit een afdichtings ring maar deze is niet bij ieder model het zelfde.
Is afhankelijk van het nummer achter de / van het type nummer.
Zie ook het topic E15
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)