Siemens code E15 waterstop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Frank
Geplaatst op:
30-03-2016 10:32
Frank
Geplaatst op:
30-03-2016 10:32
Het bericht van Leo is al twee jaar oud, maar super bedankt onze vaatwasser werkt weer (foutmelding E15). En gelukkig niet hoeven uit te bouwen
Groet,
Frank
Groet,
Frank
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-03-2016 11:33
HarryO
Geplaatst op:
30-03-2016 11:33
Geplaatst door:
Michel
Geplaatst op:
05-04-2016 11:28
Gewijzigd op:
05-04-2016 11:29
Michel
Geplaatst op:
05-04-2016 11:28
Gewijzigd op:
05-04-2016 11:29
Tja, ook hier dankzij de tip van Leo loopt de machine weer na de code E15 te hebben gehad hieronder nogmaals de tip van Leo
Ik had ook de E15 code en opgelost. zonder uitbouwen van de vaatwasser.
-stroom eraf!!!!!!!!!!!
-Plint van de keuken weggehaald.
-twee schroeven van een plaat onderaan de vaatwasser losgemaakt, plaat weggehaald en isolatie erachter weggehaald.
-er is dan een piepschuim drijver met een schakelaar erboven zichtbaar, onder de drijver minder dan een kopje vloeistof waardoor de drijver de schakelaar indrukt. De vloeistof was waarschijnlijk van jarenlang ��n druppel per week ofzo en aan de kleur en dikte te zien ook grotendeels verdampt.
-schakelaar losgeklikt en piepschuim drijver even weggehaald, met een spons en doekje vloeistof weggehaald.
- PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!!!!!!!
Ik had ook de E15 code en opgelost. zonder uitbouwen van de vaatwasser.
-stroom eraf!!!!!!!!!!!
-Plint van de keuken weggehaald.
-twee schroeven van een plaat onderaan de vaatwasser losgemaakt, plaat weggehaald en isolatie erachter weggehaald.
-er is dan een piepschuim drijver met een schakelaar erboven zichtbaar, onder de drijver minder dan een kopje vloeistof waardoor de drijver de schakelaar indrukt. De vloeistof was waarschijnlijk van jarenlang ��n druppel per week ofzo en aan de kleur en dikte te zien ook grotendeels verdampt.
-schakelaar losgeklikt en piepschuim drijver even weggehaald, met een spons en doekje vloeistof weggehaald.
- PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
18-04-2016 11:36
john
Geplaatst op:
18-04-2016 11:36
prima die van mij doet het ook weer gewoon een keuken rol gebruikt
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
20-04-2016 14:28
Jan
Geplaatst op:
20-04-2016 14:28
Erg handig van de plaatsing van de foto. Prima gelukt, deur eraf, plint weg, isolatie weg, schakelaar los, drijver eruit, drogen en alles omgekeerd er weer op. Doet het weer prima. Bedankt!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-04-2016 15:35
HarryO
Geplaatst op:
20-04-2016 15:35
Maar zoeken jullie dan ook uit waar hij lekt?
Anders blijf je bezig.
Anders blijf je bezig.
Geplaatst door:
Pirre
Geplaatst op:
24-04-2016 10:57
Pirre
Geplaatst op:
24-04-2016 10:57
Hallo
Bij mij ook vandaag E15 gehad, vlotter bak met schuimvlotter zat vol met water. Ik heb dit opgedroogd met handdoek en keukenpapier. Ik heb de machine een programma van 33min gestart en heb alles goed bekeken met ledlamp, ik zie nergens een lek. Ik heb de deurrubber gepoetst, deze was wel vuil. Ook heb ik bij onderdeel 402 GEEN rubber steken. Raar. Hoop dat het is opgelost.
Bij mij ook vandaag E15 gehad, vlotter bak met schuimvlotter zat vol met water. Ik heb dit opgedroogd met handdoek en keukenpapier. Ik heb de machine een programma van 33min gestart en heb alles goed bekeken met ledlamp, ik zie nergens een lek. Ik heb de deurrubber gepoetst, deze was wel vuil. Ook heb ik bij onderdeel 402 GEEN rubber steken. Raar. Hoop dat het is opgelost.
Geplaatst door:
pirre
Geplaatst op:
24-04-2016 14:42
Gewijzigd op:
24-04-2016 14:56
pirre
Geplaatst op:
24-04-2016 14:42
Gewijzigd op:
24-04-2016 14:56
Heb gezien waar men vaatwasser lekt, aan de bak waar de filter inzit. water komt uit een gaatje boven de circulatiepomp, vanuit dit gaatje lekt het op een soort afvoergootje(die het elektronicagedeelte beschermd van de circulatiepomp). via dit gootje loopt het naar het vlotterbakje.
Het is precies voorzien dat als er een lek is, dit water langs deze weg moet afgevoerd worden. Het lekt ook niet continue, maar in bepaalde cyclussen van het programma. Vanwaar komt dit lek? Harry misschien??
Hier is een foto van het pomphuis en het lekkage komt door de opening op de buitenste halve ring waar een gaatje in is.
Foto pomphuis
Het is precies voorzien dat als er een lek is, dit water langs deze weg moet afgevoerd worden. Het lekt ook niet continue, maar in bepaalde cyclussen van het programma. Vanwaar komt dit lek? Harry misschien??
Hier is een foto van het pomphuis en het lekkage komt door de opening op de buitenste halve ring waar een gaatje in is.
Foto pomphuis
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-04-2016 15:58
HarryO
Geplaatst op:
25-04-2016 15:58
Zitten de schroefjes onder het filter wel vast?
Zo niet dan loopt het tussen de metalen kuip en de zwarte rubber ring door.
Zo niet dan loopt het tussen de metalen kuip en de zwarte rubber ring door.
Geplaatst door:
pirre
Geplaatst op:
26-04-2016 14:57
pirre
Geplaatst op:
26-04-2016 14:57
Heb de vijsjes losgehaald en terug vastgezet, ook zat de onderste deurrubber niet op zijn plaats.
Heb nu al 3 machines gedraaid en geen lekkage te zien. Hopen dat het zo blijft.
Heb nu al 3 machines gedraaid en geen lekkage te zien. Hopen dat het zo blijft.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)