Siemens code E15 waterstop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Grietje Oosting
Geplaatst op:
19-08-2010 13:30
Grietje Oosting
Geplaatst op:
19-08-2010 13:30
Vanmorgen was ik wat al te enthousiast met water bezig in de keuken en er liep iets over de rand nét over mijn praktisch nieuwe inbouwvaatwasser van Siemens. Sindsdien geeft de vaatwasser de code E15 aan en blijft het lampje bij het kraan-symbool knipperen. Ook probeert de vaatwasser om de paar minuten water weg te pompen, wat er niet meer in zit.
Volgens mij is de waterstop gaan werken omdat er ergens water zit waar het niet hoort. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Volgens mij is de waterstop gaan werken omdat er ergens water zit waar het niet hoort. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
(Bijna) alles kan
Geplaatst op:
19-08-2010 22:16
(Bijna) alles kan
Geplaatst op:
19-08-2010 22:16
Door de plint van de machine te verwijderen kunt u de bodemplaat droogmaken, trek eerst de stekker er uit.
Bij een nieuwe machine zou ik er eerst over nadenken om er aan te knutselen, na een paar dagen is het water op de bodemplaat wel verdampt, u hoeft daarvoor niets te doen.
Een reparatiesetje is sowieso handig om te bestellen en in huis te hebben bij dit euvel:
Reparatieset (Bol)
Bij een nieuwe machine zou ik er eerst over nadenken om er aan te knutselen, na een paar dagen is het water op de bodemplaat wel verdampt, u hoeft daarvoor niets te doen.
Een reparatiesetje is sowieso handig om te bestellen en in huis te hebben bij dit euvel:
Reparatieset (Bol)
Geplaatst door:
Grietje Oosting
Geplaatst op:
19-08-2010 23:42
Grietje Oosting
Geplaatst op:
19-08-2010 23:42
Bedankt voor de tip! Mijn man heeft dat inmiddels gedaan en het probleem is opgelost.
Grietje
Grietje
Geplaatst door:
zara
Geplaatst op:
01-04-2012 22:28
Gewijzigd op:
02-04-2012 09:22
zara
Geplaatst op:
01-04-2012 22:28
Gewijzigd op:
02-04-2012 09:22
Mijn vaatwasser geeft code e23 aan. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen
Geplaatst door:
Alain
Geplaatst op:
25-07-2013 10:23
Alain
Geplaatst op:
25-07-2013 10:23
Hoe verwijder ik de bodemplaat (kode E15)
Siemens Vaatwasser
Groet Alain
Siemens Vaatwasser
Groet Alain
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
27-07-2013 00:14
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Niet, je moet de zijkanten of de plint verwijderen, afhankelijk van het type.
Geplaatst door:
Leo
Geplaatst op:
27-03-2014 11:07
Leo
Geplaatst op:
27-03-2014 11:07
Ik had ook de E15 code en opgelost. zonder uitbouwen van de vaatwasser.
-stroom eraf!!!!!!!!!!!
-Plint van de keuken weggehaald.
-twee schroeven van een plaat onderaan de vaatwasser losgemaakt, plaat weggehaald en isolatie erachter weggehaald.
-er is dan een piepschuim drijver met een schakelaar erboven zichtbaar, onder de drijver minder dan een kopje vloeistof waardoor de drijver de schakelaar indrukt. De vloeistof was waarschijnlijk van jarenlang één druppel per week ofzo en aan de kleur en dikte te zien ook grotendeels verdampt.
-schakelaar losgeklikt en piepschuim drijver even weggehaald, met een spons en doekje vloeistof weggehaald.
- PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!!!!!!!
-stroom eraf!!!!!!!!!!!
-Plint van de keuken weggehaald.
-twee schroeven van een plaat onderaan de vaatwasser losgemaakt, plaat weggehaald en isolatie erachter weggehaald.
-er is dan een piepschuim drijver met een schakelaar erboven zichtbaar, onder de drijver minder dan een kopje vloeistof waardoor de drijver de schakelaar indrukt. De vloeistof was waarschijnlijk van jarenlang één druppel per week ofzo en aan de kleur en dikte te zien ook grotendeels verdampt.
-schakelaar losgeklikt en piepschuim drijver even weggehaald, met een spons en doekje vloeistof weggehaald.
- PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst door:
Robert
Geplaatst op:
13-04-2014 11:54
Robert
Geplaatst op:
13-04-2014 11:54
Bedankt voor de tip Leo. Ik had dezelfde fout code. Ik moest alleen ook de voorpraat van mijn deur er af halen anders kon ik niet bij de schroeven van de plaat. Hij werkt weer en zonder kosten van een monteur!
Geplaatst door:
Himmel
Geplaatst op:
15-04-2014 15:27
Gewijzigd op:
15-04-2014 15:30
Himmel
Geplaatst op:
15-04-2014 15:27
Gewijzigd op:
15-04-2014 15:30
Had hetzelfde probleem en (voorlopig) opgelost met het advies van Leo. Als er echt een lekkage zit, zal het probleem zich wederom gaan voordoen.
Kon er niet heel goed bij en heb een doek gebruikt om het water (half kopje) rond de drijver te absorberen. Kon de schakelaar niet verwijderen en heb daarom voorzichtig de drijver naar beneden gedrukt waardoor ik het water rondom met een doek kon verwijderen. Op de foto kun je (als je goed kijkt met rode pijlen aangegeven) het water zien rond de drijver.
Kon er niet heel goed bij en heb een doek gebruikt om het water (half kopje) rond de drijver te absorberen. Kon de schakelaar niet verwijderen en heb daarom voorzichtig de drijver naar beneden gedrukt waardoor ik het water rondom met een doek kon verwijderen. Op de foto kun je (als je goed kijkt met rode pijlen aangegeven) het water zien rond de drijver.
Geplaatst door:
Glenn de Winter
Geplaatst op:
21-05-2014 20:56
Glenn de Winter
Geplaatst op:
21-05-2014 20:56
Prachtig!!!!
Het een na de andere "Siemens" gaat bij ons na 5 jaar kaduuk.
Eerst de scharnieren van diepvriezer. Komt een monteur terplaatse die aangeeft, dat dit een bekend euvel is.
Kosten Meer dan €150,-.
Daarna weer de scharnieren van de koelkast.
Nou dit keer de nieuwe scharnieren er maar zelf op gezet.
Scheelde weer €100,- voorrijkosten en montage.
Nu code E15 op de vaatwasser. Bijna in staat om een Miele vaatwasser te gaan kopen, maar ja zal die nou beter zijn????
Dus op internet via google deze site ontdekt en binnen 30 minuten het probleem opgelost. Ook met een doek de nattigheid bij de vlotter weggehaald en hij doet het weer alsof nieuw. Nog gekeken of er ergens een lek was, maar deze niet kunnen vinden. Dus maar afwachten.
Bedankt voor jullie bijdrage in mijn kostenbesparing!!!
Glenn
Het een na de andere "Siemens" gaat bij ons na 5 jaar kaduuk.
Eerst de scharnieren van diepvriezer. Komt een monteur terplaatse die aangeeft, dat dit een bekend euvel is.
Kosten Meer dan €150,-.
Daarna weer de scharnieren van de koelkast.
Nou dit keer de nieuwe scharnieren er maar zelf op gezet.
Scheelde weer €100,- voorrijkosten en montage.
Nu code E15 op de vaatwasser. Bijna in staat om een Miele vaatwasser te gaan kopen, maar ja zal die nou beter zijn????
Dus op internet via google deze site ontdekt en binnen 30 minuten het probleem opgelost. Ook met een doek de nattigheid bij de vlotter weggehaald en hij doet het weer alsof nieuw. Nog gekeken of er ergens een lek was, maar deze niet kunnen vinden. Dus maar afwachten.
Bedankt voor jullie bijdrage in mijn kostenbesparing!!!
Glenn
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)