Vaatwasser knalt en stinkt (na uitzetten |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Smits
Geplaatst op:
21-08-2012 00:06
Smits
Geplaatst op:
21-08-2012 00:06
Hallo,
Zojuist was mijn Siemens vaatwasser klaar....
Ik zet hem dan altijd uit en doe de deur op een kier zodat ie 'uit kan dampen'.... enkele seconden nadat ik dat gedaan had maakte het apparaat een harde knal.... Met tussenpozen van seconden daarna nog 2x... Ook flitste er 'iets' tegelijk met de knallen.... Ondertussen rook ik zo'n typische 'electrische' fiklucht.... Heb hem maar uit de stroom gehaald daarna... Overigens aardlekschakelaars uitgevallen o i d
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het verantwoord is hem nog aan te zetten? Durf het zelf zo 1, 2, 3 niet goed.....
Het,verbaast me voornamelijk dat ie klaar en uitgezet was....
Alvast bedankt!
Zojuist was mijn Siemens vaatwasser klaar....
Ik zet hem dan altijd uit en doe de deur op een kier zodat ie 'uit kan dampen'.... enkele seconden nadat ik dat gedaan had maakte het apparaat een harde knal.... Met tussenpozen van seconden daarna nog 2x... Ook flitste er 'iets' tegelijk met de knallen.... Ondertussen rook ik zo'n typische 'electrische' fiklucht.... Heb hem maar uit de stroom gehaald daarna... Overigens aardlekschakelaars uitgevallen o i d
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het verantwoord is hem nog aan te zetten? Durf het zelf zo 1, 2, 3 niet goed.....
Het,verbaast me voornamelijk dat ie klaar en uitgezet was....
Alvast bedankt!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Smits
Geplaatst op:
21-08-2012 00:07
Smits
Geplaatst op:
21-08-2012 00:07
ik bedoel natuurlijk 'geen aardlekschakelaars uitgevallen o.i.d '
Was het woordje 'geen' vergeten...
Was het woordje 'geen' vergeten...
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-08-2012 22:07
HarryO
Geplaatst op:
23-08-2012 22:07
Meerdere oorzaken mogelijk.
Netfilter, aanloopcondensator, los contact van verwarmings relais.
Graag het volledige type nummer zoals in de deurrand staat.
Netfilter, aanloopcondensator, los contact van verwarmings relais.
Graag het volledige type nummer zoals in de deurrand staat.
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
29-10-2012 13:26
Jan
Geplaatst op:
29-10-2012 13:26
Goedemiddag,
Ik heb dit als hij (als het goed is een Home Electronics HEDW4 4004)aan het draaien is. Vervolgens heb ik de buitenkap er af gehaald om te zien waar het vandaan komrt en ik kom tot de conclusie dat dit bij de ontstoringscondensator is. Als ik deze nu ga vervangen is het probleem dan opgelost ? .. en waar hal je zo iets ?
Bij voorbaat dank !
Groet, Jan
Ik heb dit als hij (als het goed is een Home Electronics HEDW4 4004)aan het draaien is. Vervolgens heb ik de buitenkap er af gehaald om te zien waar het vandaan komrt en ik kom tot de conclusie dat dit bij de ontstoringscondensator is. Als ik deze nu ga vervangen is het probleem dan opgelost ? .. en waar hal je zo iets ?
Bij voorbaat dank !
Groet, Jan
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-10-2012 22:07
HarryO
Geplaatst op:
29-10-2012 22:07
Normaal is het dan opgelost.
Noteer hoe alles aangesloten is en neem de defecte mee naar een onderdelen witgoed winkel.
Mogelijk hebben ze een universele vervanger, kijk dan wel hoe je hem weer goed aansluit. Gammele verbindingen leveren nvvt nog veel meer problemen op.
Noteer hoe alles aangesloten is en neem de defecte mee naar een onderdelen witgoed winkel.
Mogelijk hebben ze een universele vervanger, kijk dan wel hoe je hem weer goed aansluit. Gammele verbindingen leveren nvvt nog veel meer problemen op.
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
02-11-2012 13:09
Jan
Geplaatst op:
02-11-2012 13:09
Zo gezegd en zo gedaan, een proefrondje gedraaid en hij werkt weer prima ! Bedankt voor je reactie !
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)