Bosch V634 Silence 3 in 1 blijft pompen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Kees
Geplaatst op:
21-07-2012 16:11
Kees
Geplaatst op:
21-07-2012 16:11
Goede middag,
Mijn vaatwasser van 4 jaar oud blijft pompen.
De pomp blijft proberen te draaien maar zit geblokkeerd. Ook na het openen van de deur blijft hij doorgaan.
Zeef en klepje ( zit met 1 torx schroefje vast) verwijderd en pompje schoongemaakt. Zaten enkele pitjes tussen de schoepen.
Zodra je de knop aanzet gaat hij netjes afpompen maar er komt geen nieuw water. Als je de bodem vult met water pompt hij die weer leeg en verder gebeurt er niets.
Ook doet hij dit met de deur open wat niet zou moeten kunnen.
Weet iemand waar dit aan ligt. Zit dit probleem in de deurschakelaar of aan de printplaat die geen verder opdrachten geeft ???
Mijn vaatwasser van 4 jaar oud blijft pompen.
De pomp blijft proberen te draaien maar zit geblokkeerd. Ook na het openen van de deur blijft hij doorgaan.
Zeef en klepje ( zit met 1 torx schroefje vast) verwijderd en pompje schoongemaakt. Zaten enkele pitjes tussen de schoepen.
Zodra je de knop aanzet gaat hij netjes afpompen maar er komt geen nieuw water. Als je de bodem vult met water pompt hij die weer leeg en verder gebeurt er niets.
Ook doet hij dit met de deur open wat niet zou moeten kunnen.
Weet iemand waar dit aan ligt. Zit dit probleem in de deurschakelaar of aan de printplaat die geen verder opdrachten geeft ???
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-07-2012 20:35
HarryO
Geplaatst op:
22-07-2012 20:35
Als de machine ook afpompt als de deur open is heeft hij lekkage geconstateerd.
Verwijder boven blad en linker zijkant (van voren gezien.)
Kijk waar hij lekt en los eerst dit op.
Verwijder boven blad en linker zijkant (van voren gezien.)
Kijk waar hij lekt en los eerst dit op.
Geplaatst door:
Kees
Geplaatst op:
22-07-2012 21:48
Kees
Geplaatst op:
22-07-2012 21:48
Hey, bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb een inbouwer en na het verwijderen van de plint en de onderkant kan ik niets vinden.
Alles is / lijkt droog.
Ik zal alsnog de gehele machiene onder het aanrecht verwijderen de zijkant loshalen.
Er moetdan buiten de machine toch ook water te zien zijn ??
Ik heb een inbouwer en na het verwijderen van de plint en de onderkant kan ik niets vinden.
Alles is / lijkt droog.
Ik zal alsnog de gehele machiene onder het aanrecht verwijderen de zijkant loshalen.
Er moetdan buiten de machine toch ook water te zien zijn ??
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-07-2012 11:15
HarryO
Geplaatst op:
23-07-2012 11:15
Als het een echte lekkage is wel. Meestal is het een beetje water en blijft dit op de bodemplaat staan.
Als je geen lekkage ziet dan heb je prut in de water huishouding zitten waardoor de nivoregelaar niet goed reageert.
Je kunt een schoonmaak beurt met soda proberen.
Laat de machine afpompen (doet hij al...)
Zet hem uit en giet er een ruime hoeveelheid heet water in waarin je een kopje soda hebt opgelost.
Laat dit een paar uur inweken en zet hem dan aan.
Mogelijk is dit afdoende.
Werkt dit niet dan moet je hem uitbouwen en de water huishouding achter het linker zijpaneel controleren.
Het labyrint en de unit daar rechts onder moeten schoon zijn.
Als je geen lekkage ziet dan heb je prut in de water huishouding zitten waardoor de nivoregelaar niet goed reageert.
Je kunt een schoonmaak beurt met soda proberen.
Laat de machine afpompen (doet hij al...)
Zet hem uit en giet er een ruime hoeveelheid heet water in waarin je een kopje soda hebt opgelost.
Laat dit een paar uur inweken en zet hem dan aan.
Mogelijk is dit afdoende.
Werkt dit niet dan moet je hem uitbouwen en de water huishouding achter het linker zijpaneel controleren.
Het labyrint en de unit daar rechts onder moeten schoon zijn.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)