Indesit IDL 500 storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Richard
Geplaatst op:
28-03-2018 20:44
Richard
Geplaatst op:
28-03-2018 20:44
Ik heb een Indesit DPG 16B1 die regelmatig piep tonen geeft zonde4 fout indicatie.
Vanavond voor het eerst dat het controlelampje knippert.
Wat is hier de oorzaak van?
Groet Richard.
Vanavond voor het eerst dat het controlelampje knippert.
Wat is hier de oorzaak van?
Groet Richard.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-03-2018 21:15
bennie
Geplaatst op:
28-03-2018 21:15
Welk controlelampje knippert er?
En piept hij af en toe of snel na elkaar?
En piept hij af en toe of snel na elkaar?
Geplaatst door:
yvonne
Geplaatst op:
19-03-2019 15:31
Gewijzigd op:
19-03-2019 15:32
yvonne
Geplaatst op:
19-03-2019 15:31
Gewijzigd op:
19-03-2019 15:32
ik hep ook een indesit vaat wasser als ik hem aan zet pomt hij het water gelijk weer weg en start het progamma niet maar gaat het eerste pampje kipperen waar 3h bij staat en het derde lampje waar 9h bij staatt en ed wat kan dat zijn aub
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-03-2019 22:25
bennie
Geplaatst op:
19-03-2019 22:25
@Yvonne.
Op de rand van de deur staat een typeplaatje, mag ik de gegevens die daar op staan?
Dan kan ik zien op welke plek de lampjes staan en welke code er bij hoort.
Op de rand van de deur staat een typeplaatje, mag ik de gegevens die daar op staan?
Dan kan ik zien op welke plek de lampjes staan en welke code er bij hoort.
Geplaatst door:
yvonne
Geplaatst op:
21-03-2019 19:45
Gewijzigd op:
21-03-2019 19:48
yvonne
Geplaatst op:
21-03-2019 19:45
Gewijzigd op:
21-03-2019 19:48
hoi bennie je vroeg om het type vaat wasser een aaa class dfg 262 hoop dat je me kan helpen en vertellen wat er aan de hand is vlotters en filter is alemaal schoon dank je wel al vast
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-03-2019 23:01
bennie
Geplaatst op:
21-03-2019 23:01
@Yvonne.
Dit staat voor een fout in de waterhoogtemeting.
Ik kan er niet achter komen hoe die waterhoogtemeting werkt bij jou.
Probeer eerst een sodabeurt, en als dat niet werkt moet je de zijkanten demonteren en op zoek naar een rond tonnetje met een dun rubber slangetje.
Deze moet dan schoongeblazen worden.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Dit staat voor een fout in de waterhoogtemeting.
Ik kan er niet achter komen hoe die waterhoogtemeting werkt bij jou.
Probeer eerst een sodabeurt, en als dat niet werkt moet je de zijkanten demonteren en op zoek naar een rond tonnetje met een dun rubber slangetje.
Deze moet dan schoongeblazen worden.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Lars
Geplaatst op:
28-08-2019 07:49
Lars
Geplaatst op:
28-08-2019 07:49
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met me vaatwasser een indesit IDL 500.
Gisteravond is mn aardlekschakelaar uitgeslagen, na wat zoeken bleek de vaatwasser hier de oorzaak van te zijn.
Ik heb hem hellemaal elkaar gehaald visueel niks te zien aan water lekkage. componenten zien er als nieuw uit.
Na dat de automaat leeg had laten lopen heb ik de stekker weer in het stopcontact gedaan en aangezet. In eerste instantie geen probleem tot ik de water kraan openen draaide en de machine aan zetten, een pomp gaat even aan waarnaar het water begint te lopen tot en bepaald nivo en de aardlek uit klapt....
Ik zie geen water rond de machine of componenten.
Wat kan dit zijn?? Help
Mvg Lars
Ik heb een probleem met me vaatwasser een indesit IDL 500.
Gisteravond is mn aardlekschakelaar uitgeslagen, na wat zoeken bleek de vaatwasser hier de oorzaak van te zijn.
Ik heb hem hellemaal elkaar gehaald visueel niks te zien aan water lekkage. componenten zien er als nieuw uit.
Na dat de automaat leeg had laten lopen heb ik de stekker weer in het stopcontact gedaan en aangezet. In eerste instantie geen probleem tot ik de water kraan openen draaide en de machine aan zetten, een pomp gaat even aan waarnaar het water begint te lopen tot en bepaald nivo en de aardlek uit klapt....
Ik zie geen water rond de machine of componenten.
Wat kan dit zijn?? Help
Mvg Lars
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-08-2019 12:10
Gewijzigd op:
bennie
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
@Lars
Als het goed is staat er op het typeplaatje op de deurrand een code die begint met 37.
Mag ik die even zien?
Meet eens de weerstand tussen de contacten van het verwarmingselement en de aarding.
Ik denk dat daar het probleem zit.
Als het goed is staat er op het typeplaatje op de deurrand een code die begint met 37.
Mag ik die even zien?
Meet eens de weerstand tussen de contacten van het verwarmingselement en de aarding.
Ik denk dat daar het probleem zit.
Geplaatst door:
Lars B
Geplaatst op:
28-08-2019 13:13
Lars B
Geplaatst op:
28-08-2019 13:13
Bedankt voor je reactie Bennie.
Ik ben vanaf 16u thuis en zal dan even meten en foto maken van het nr
Groet, Lars
Ik ben vanaf 16u thuis en zal dan even meten en foto maken van het nr
Groet, Lars
Geplaatst door:
Lars B
Geplaatst op:
28-08-2019 14:56
Lars B
Geplaatst op:
28-08-2019 14:56
Nou ben ik weer.
Ik heb het verwarming element gemeten 27,7ohm
Thermostaat ohm.
Ik heb verschillende componenten en stekker gemeten op lek stroom maar niks kunnen zien.
Nu heb ik zojuist het water en stekker weer in het stopcontact gedaan en aan gezet. Maar nu draait die ze was programma normaal zonder problemen. Heel apart eigelijk wel.
Het warmte element is binnen in de machine wel goed verkleurd (donker van kleur) kan dit misschien toch het probleem zijn. Ondanks dat die nu wel werkt.
Bvd Lars
Ik heb het verwarming element gemeten 27,7ohm
Thermostaat ohm.
Ik heb verschillende componenten en stekker gemeten op lek stroom maar niks kunnen zien.
Nu heb ik zojuist het water en stekker weer in het stopcontact gedaan en aan gezet. Maar nu draait die ze was programma normaal zonder problemen. Heel apart eigelijk wel.
Het warmte element is binnen in de machine wel goed verkleurd (donker van kleur) kan dit misschien toch het probleem zijn. Ondanks dat die nu wel werkt.
Bvd Lars
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)