Indesit IDL 500 storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Annie
Geplaatst op:
18-07-2012 12:26
Annie
Geplaatst op:
18-07-2012 12:26
Goedemiddag,
Mijn vaatwasser (Indesit idl 500) vanmorgen aangezet en na enige tijd is deze gestopt, het eerste en derde lampje knipperen.
Ik heb de handleiding nagelezen evenals op internet proberen uit te zoeken wat dit betekent, helaas kom ik er niet uit en probeer ik het middels dit forum.
Wie kan mij wijzer maken?
Aanvullende informatie: enige weken gelezen was er ook een storing, toen bleek de slang lek te zijn en is deze vervangen.
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.
Mijn vaatwasser (Indesit idl 500) vanmorgen aangezet en na enige tijd is deze gestopt, het eerste en derde lampje knipperen.
Ik heb de handleiding nagelezen evenals op internet proberen uit te zoeken wat dit betekent, helaas kom ik er niet uit en probeer ik het middels dit forum.
Wie kan mij wijzer maken?
Aanvullende informatie: enige weken gelezen was er ook een storing, toen bleek de slang lek te zijn en is deze vervangen.
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-07-2012 20:20
HarryO
Geplaatst op:
18-07-2012 20:20
Als het 1ste en 3de lampje knipperen:
- de circulatie pomp zit verstopt of vast.
- de filters zitten verstopt
- zoutdop zit niet goed vast
- te veel schuim vorming.
Laat de machine afpompen of leeglopen door de afvoerslang zo laag mogelijk in een afwastijltje te leggen.
Verwijder de filters.
Je ziet nu in de bak een gat rechts (van voren gezien) en een gat achter. Het gaat om de achterste. Probeer met je vinger hier zo ver mogelijk in te komen.
Je voelt dan het schoepje van de pomp. Kun je deze vrij draaien? Zo nee dan zit er iets in, zo ja dan loopt de pomp mogelijk niet omdat de aanloop condensator hiervan defect is.
Verwijder anders boven blad en rechter zijpaneel. Je kunt nu bij de beide pompen komen, het gaat dan om de achterste. Gaat deze draaien als hij water heeft genomen?
De aanloop condensator zit op of bij de motor.
- de circulatie pomp zit verstopt of vast.
- de filters zitten verstopt
- zoutdop zit niet goed vast
- te veel schuim vorming.
Laat de machine afpompen of leeglopen door de afvoerslang zo laag mogelijk in een afwastijltje te leggen.
Verwijder de filters.
Je ziet nu in de bak een gat rechts (van voren gezien) en een gat achter. Het gaat om de achterste. Probeer met je vinger hier zo ver mogelijk in te komen.
Je voelt dan het schoepje van de pomp. Kun je deze vrij draaien? Zo nee dan zit er iets in, zo ja dan loopt de pomp mogelijk niet omdat de aanloop condensator hiervan defect is.
Verwijder anders boven blad en rechter zijpaneel. Je kunt nu bij de beide pompen komen, het gaat dan om de achterste. Gaat deze draaien als hij water heeft genomen?
De aanloop condensator zit op of bij de motor.
Geplaatst door:
Annie
Geplaatst op:
19-07-2012 10:25
Annie
Geplaatst op:
19-07-2012 10:25
Goedemorgen HarryO,
Ik heb het filter eruit gehaald en schoongemaakt (zat er klein takje van een druiventros tussen) en ook de dop van het zout opnieuw aangedraaid. De machine heb ik toen opnieuw aangezet en de lampjes branden niet meer.
Inmiddels heeft de machine een kort programma volledig doorlopen en lijkt de storing te zijn verholpen, dank voor uw hulp!
Ik heb het filter eruit gehaald en schoongemaakt (zat er klein takje van een druiventros tussen) en ook de dop van het zout opnieuw aangedraaid. De machine heb ik toen opnieuw aangezet en de lampjes branden niet meer.
Inmiddels heeft de machine een kort programma volledig doorlopen en lijkt de storing te zijn verholpen, dank voor uw hulp!
Geplaatst door:
Schouten
Geplaatst op:
08-12-2013 13:36
Schouten
Geplaatst op:
08-12-2013 13:36
Hallo
Mijn vaatwasser indesit idl 500 gaat steeds het eerste lampje alleen knipperen wie o wie kan mij zeggen wat dat is mvg
Mijn vaatwasser indesit idl 500 gaat steeds het eerste lampje alleen knipperen wie o wie kan mij zeggen wat dat is mvg
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2013 12:49
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2013 12:49
Het eerste lampjes is voorwas. In theorie is dat een indicatie dat er een lekkage geconstateerd is. Verwijder de plint van de machine en kijk of je water op de bodem plaat van de machine ziet staan.
Geplaatst door:
Silvie
Geplaatst op:
18-12-2013 00:30
Gewijzigd op:
Silvie
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Hallo bij mijn vaatwasser indesit knippert vierde lampje. Hij wil daardoor niet starten. Na paar keer aan uit gaat ie t dan ineens wel doen. Wat betekent brandend en knipperend lampje vier?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-12-2013 23:06
HarryO
Geplaatst op:
19-12-2013 23:06
Ik ga er van uit dat je ook een IDL500 hebt.
De 4 de lamp staat voor foutcode A04: temperatuur voeler defect of de bekabeling van de voeler naar de elektronica module defect.
De voeler zit ergens bij de circulatie pomp of het verwarmings element.
Controleer de stekker verbinding en de kabel hiervan.
De 4 de lamp staat voor foutcode A04: temperatuur voeler defect of de bekabeling van de voeler naar de elektronica module defect.
De voeler zit ergens bij de circulatie pomp of het verwarmings element.
Controleer de stekker verbinding en de kabel hiervan.
Geplaatst door:
fons van geelen
Geplaatst op:
22-12-2013 20:17
fons van geelen
Geplaatst op:
22-12-2013 20:17
Goedendag, ik heb een indesit vaatwasser dis 16. Bij mij branden het eerste, derde en het vierde lampje. Heeft iemand een idee wat dit is, deze error staat niet inde handleiding.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-12-2013 10:45
HarryO
Geplaatst op:
25-12-2013 10:45
Ik moet je het antwoord schuldig blijven, dit is een voor mij onbekende code.
Wat doet de machine nog wel?
Hoor je hem afpompen als je hem aan zet?
Komt er nog wel water in de machine?
Wat doet de machine nog wel?
Hoor je hem afpompen als je hem aan zet?
Komt er nog wel water in de machine?
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
02-02-2014 11:44
Erik
Geplaatst op:
02-02-2014 11:44
Goedemorgen,
Ik heb dezelfde storing als waar de topic mee begon, nl het 1ste en 3de lampje. aan de beschrijving voor de oplossing merk ik al dat ze niet allemaal hetzelfde zijn. ik kan nl de schoepjes v/d motor niet vinden. ik ben hem nu aan het demonteren zodat ik bij de pomp etc kan. wordt vervolgd, bedankt tot zover voor een uitleg!
Overigens: Indesit DIS 16
Ik heb dezelfde storing als waar de topic mee begon, nl het 1ste en 3de lampje. aan de beschrijving voor de oplossing merk ik al dat ze niet allemaal hetzelfde zijn. ik kan nl de schoepjes v/d motor niet vinden. ik ben hem nu aan het demonteren zodat ik bij de pomp etc kan. wordt vervolgd, bedankt tot zover voor een uitleg!
Overigens: Indesit DIS 16
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)