vaatwasser water probleempje |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
maartentje
Geplaatst op:
11-07-2012 21:22
maartentje
Geplaatst op:
11-07-2012 21:22
hallo mensen.
Ik heb sinds een weekje een tweede hands indesit vaatwasser gekocht.
Na het plaatsen en aansluiten van de vaatwasser ging het ongeveer 10 minuten goed. Hij zoemde alleen nog maar heel hard. Stond wel water in enzo.
Toen ik uit pure frustratie dat ding ff een zetje gaf kwam er water uit de onderkant van de vaatwasser. Bleek dat de hele bak(lekbak??) vol met water stond.
Dus dat ding maar naar de schuur gebracaht, keuken gedweild en een schroevendraaier gepakt en de zij panelen en onderkant los gehaald.
Na wat onderzoekjes kwam ik er achter dat er water uit een zwart buisje komt die rechtstreeks op de lekbak ligt. Dit leek mij een soort van overloop. Maar aan het zelfde ''ding'' waar dat buisje uit komt hangt ook nog een grijs buisje die dan precies hetzelfde zou moeten doen dan het zwarte buisje. Of .... moet het zwarte buisje mischien toch ergens op of weet ik veel. ik heb dat hele ding bekeken en waar het zwarte buisje dan op zou moeten maar kan niks vinden.
met andere woorden: HELP!
heeft iemand een idee of zou ik ff een foto plaatsen van de vaatwasser? mischien dat het daar wat duidelijk van wordt.
mvg maarten
Ik heb sinds een weekje een tweede hands indesit vaatwasser gekocht.
Na het plaatsen en aansluiten van de vaatwasser ging het ongeveer 10 minuten goed. Hij zoemde alleen nog maar heel hard. Stond wel water in enzo.
Toen ik uit pure frustratie dat ding ff een zetje gaf kwam er water uit de onderkant van de vaatwasser. Bleek dat de hele bak(lekbak??) vol met water stond.
Dus dat ding maar naar de schuur gebracaht, keuken gedweild en een schroevendraaier gepakt en de zij panelen en onderkant los gehaald.
Na wat onderzoekjes kwam ik er achter dat er water uit een zwart buisje komt die rechtstreeks op de lekbak ligt. Dit leek mij een soort van overloop. Maar aan het zelfde ''ding'' waar dat buisje uit komt hangt ook nog een grijs buisje die dan precies hetzelfde zou moeten doen dan het zwarte buisje. Of .... moet het zwarte buisje mischien toch ergens op of weet ik veel. ik heb dat hele ding bekeken en waar het zwarte buisje dan op zou moeten maar kan niks vinden.
met andere woorden: HELP!
heeft iemand een idee of zou ik ff een foto plaatsen van de vaatwasser? mischien dat het daar wat duidelijk van wordt.
mvg maarten
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-07-2012 22:11
HarryO
Geplaatst op:
11-07-2012 22:11
Graag eerst het type nummer zoals in de deurrand staat.
Zet een duidelijke foto ergens op internet zodat ik deze kan bekijken.
Zet een duidelijke foto ergens op internet zodat ik deze kan bekijken.
Geplaatst door:
maartentje
Geplaatst op:
11-07-2012 22:34
maartentje
Geplaatst op:
11-07-2012 22:34
nou bedoel ik dat zwarte slangetje aan de onderkant. daar stroomt dan water uit.
Dat grijze slangetje die in het midden van de foto, boven in te zien is zit op het zelfde ''ding'' aangesloten.
het gaat om een indesit D62
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-07-2012 22:54
Gewijzigd op:
11-07-2012 22:59
HarryO
Geplaatst op:
11-07-2012 22:54
Gewijzigd op:
11-07-2012 22:59
Op jou foto links zit de nivo regelaar (=ronde schijf met een aantal draden.) Zit daar wel een slangetje op?
Service manual
Site is traag, even wachten en dan kiezen voor "Get Manual"
Service manual
Site is traag, even wachten en dan kiezen voor "Get Manual"
Geplaatst door:
maartentje
Geplaatst op:
11-07-2012 23:21
maartentje
Geplaatst op:
11-07-2012 23:21
ja daar zit 1 slang aan. Die loopt naar dat witte apparaat wat daar op de foto rechts van zit.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)